expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA  

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme  

aby balík došel v pořádku


Škoda Superb recenze: celá historie, výhody a co přináší


28.04.2025
 | 
6 min. čtení.

Škoda Superb se za dvě desetiletí vyprofilovala z nenápadného nováčka na symbol prostornosti a funkčnosti střední třídy. Pro značku z Mladé Boleslavi byl tento model vlajkovou lodí, ale možná ani automobilka sama na úvod jeho produkce netušila, kam všude se až vyvine. Pojďte se podívat na jeho historii i současnost.

Jak vznikl název Superb a 1. generace 2002 až 2008

Název Superb není v portfoliu Škody úplně novým pojmem. Poprvé ho značka použila už v roce 1934 pro svůj elegantní model 300 Superb. Ten na tu dobu představoval vrchol nabídky nejen svým designem, ale i technickými řešeními.

Při vstupu do nového milénia se vedení Škody rozhodlo oživit tento ikonický vůz, aby jasně ukázalo ambici dosáhnout prémiové úrovně ve střední třídě. Latinský výraz „superbus“ přitom znamená „výborný“ či „výjimečný“, co přesně korespondovalo s vizí vytvořit vůz, který nabídne více prostoru, komfortu a zejména funkčnosti.

První moderní generace Superbu debutovala začátkem roku 2002 a to na platformě VW B5. Součástí nabídky byl úsporný benzinový i dieselový motor, například ikonický 1.8 T s turbem, šestiválec 2.8 V6 nebo spolehlivé TDI jednotky.

I díky sdíleným technickým řešením s Volkswagen Passat dokázal Superb hned na začátku zaujmout dynamikou jízdy a příjemnou odhlučněnou kabinou. Jeho největším trumfem ale byla vnitřní prostornost, cestující na zadních sedadlech disponovali takovým místem, jaké byste očekávali spíše ve větších limuzínách vyšší třídy.

Po faceliftové úpravě v roce 2006 s jemnými změnami přední masky či vnitřního uspořádání zůstal Superb na vrcholu nabídky a u nás i poptávky.

2. generace a jeho facelift, jaké motory měla a čo nabízela

Druhá generace Škody Superb vstoupila na scénu začátkem roku 2008 se svěžím designem od Karla Dörrfelda. Prostoru i komfortu bylo ještě mnohem více.

Karoserie narostla do délky i šířky, díky čemuž se opět přiblížil luxusnějším limuzínám. Interiér měl kvalitnější materiály, ergonomičtější uspořádání prvků a množství elegantních prvků, které budily už na pohled punc prémiovosti.

Objevily se nové benzinové TSI motory i úsporné dieselové TDI jednotky. Z benzinové nabídky vynikl čtyřválec 1.8 TSI s přímým vstřikováním a turbem, ale i sportovnější 2.0 TSI. Na straně nafty dominovaly 1.9 TDI a oblíbený 2.0 TDI s výkonem od 105 kW až po 125 kW. Nechyběla možnost pohonu všech kol, čili 4x4.

Facelift z roku 2013 přinesl přední masku s širšími lamelami, LED denní světla a mírně jinak tvarované nárazníky. Infotainment s 6,5‑palcovým displejem dostal vyšší rozlišení a možnost připojení přes MirrorLink, rozšířilo se i ovládání hlasem.

V prémiové výbavě Laurin & Klement se objevila dvouzónová i třízónová klimatizace Climatronic s automatickou recirkulací a volitelným ionizátorem vzduchu. Mezi nové prvky patřila elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s pamětí a množství praktických asistentů, včetně automatického parkování.

Třetí a čtvrtá generace  ve znamení revoluce v designu

III. generace Superbu znamenala přelom v designu. Přešla na modulární platformu MQB, díky které se získal lehčí a tužší skelet, stejně tak více plasticky vystupující linie karoserie. Součástí výbavy se stala i panoramatická střecha, přístrojový panel ve formě digitálního kokpitu a volitelný adaptivní podvozek DCC.

Ten disponoval už i nastavitelnou tvrdostí, což dalo Superbu mírně sportovnější charakter. V nabídce motorů se objevily moderní TSI a TDI agregáty, včetně mild‑hybridních verzí. Přibyly asistenční systémy, včetně držení v jízdním pruhu.

Facelift z roku 2019 přinesl vozu jemné úpravy přední masky, světel a detailů nárazníků, což ještě více podtrhlo moderní a elegantní look.

Čtvrtou a  poslední generací je model Superb z roku 2024. Ten už přinesl moderní pojetí přední masky s důrazem na minimalismus, integrovaná LED světla a úplně nový kokpit s 15“ centrálním dotykovým displejem 12,3“ infotainmentem.

Novinkou jsou výkonné plug‑in hybridní verze, které doplnily benzinové a naftové motory s mild‑hybridní technologií. Nový Superb nabízí rozšířené asistenční systémy včetně autonomního parkování či pokročilého adaptivního tempomatu. Čtvrtá generace je tak zatím to nejlepší od Škodovky a oprávněně vlajková loď značky.

Závěrečné shrnutí, výhody a proč vybrat Škoda Superb

Superb dokázal za téměř 23 let existence spojit prostornost, pohodlí a dostupnost pro co nejširší počet motoristů. Od prvních modelů až po dnešní minimalistický design staví na čistých liniích, funkcionalitě a zejména na opravdu velkorysém prostoru.

Ať už potřebujete vůz s kufrem v podobě combi, reprezentativní limuzínu nebo moderní plug‑in hybrid, Škoda Superb má řešení za rozumnou cenu.

Hlavní přednosti tohoto modelu jsou velký interiér, variabilní odkládací řešení, moderní technologie, v nejnovější generaci už i plně digitální kokpit a velký dotykový displej infotainmentu, všeobecně také širokou nabídku asistenčních systémů a pokročilý adaptivní podvozek. Má také nadprůměrné hodnocení v testech bezpečnosti.

Velkým plusem je i široká servisní síť Škody a dostupné náklady na údržbu, ačkoli právě v případě Superbu už je třeba občas sáhnout do peněženky i hlouběji. Ať už zvažujete benzinový, naftový nebo plnohodnotný plug‑in hybrid, určitě si vyberete.

Ano, v minulosti čelil tak trochu oprávněné kritice za to, že jde jen o vůz odvozený z platformy Passatu. Druhá generace také působila trochu více těžkopádně. Každopádně, pokud dnes hledáte vůz, který zvládne každodenní provoz ve městě, komfort pracovních cest nebo dlouhé výlety, Superb je oprávněně silným kandidátem.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku