Zážehové a vznětové motory jsou si na jedné straně podobné, ale i přes to naprosto odlišné. Co se týká požadavků na motorový olej, tak u obou typů motorů se klade důraz na vysoký standard kvality. V minulosti se to tak moc neřešilo a množství motorových olejů se používalo jak pro vznětové, tak pro zážehové motory. Díky rozličné konstrukci motoru a jeho příslušenství však dnes můžeme pozorovat mnohem větší rozdíly v olejích.
Liší se zejména v důsledku použití filtru pevných částic DPF, vstřikovacího systému Common Rail či katalyzátoru typu TWC. Oleje do vznětových a zážehových motorů se navíc liší i díky jinému spalovacímu procesu u vznětových motorů, kdy dochází k většímu vzniku usazenin a nečistot.
Abychom se v olejích trochu lépe vyznali, tak se používá klasifikace API , kterározlišuje motorové oleje podle typu motoru na: zážehové označené písmenem „S“ (Service) a vznětové označené písmenem „C“ (Commercial) . Další písmeno vyjadřuje výkonový stupeň motoru. Čím je toto písmeno v abecedě dále, tím kvalitnější je olej. U označení platí, že je-li první písmeno S, olej je především pro benzinové motory, je-li uvedeno C, olej je určen pro naftové motory.
Zde je několik současných označení motorových olejů podle klasifikace API:
API SJ – Oleje do benzinových motorů, které jsou vysoké kvality. Zohledňují přísné emisní limity a úsporu paliva.
API SM – Oleje pro všechny současné motory. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolování usazenin, aditiva pro snížení oxidace oleje, pro snížení opotřebování a aditiva zlepšující vlastnosti oleje při nízkých teplotách.
API CF – Oleje do čtyřtaktních naftových motorů s nepřímým vstřikováním, spalujících motorovou naftu s obsahem síry více než 0.5 %.
API CF 2 – Oleje pro dvoutaktní naftové motory vyžadující kontrolu otěru a tvorby usazenin.
zakoupené na runder.cz 15.11.2024
zakoupené na runder.cz 30.10.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024