Tvář odpočívající šelmy
Stejně jako starší model Bacalar i Batur dostal pojmenování podle přírodního zdroje vody. Konkrétně jde o vulkanické jezero Batur na ostrově Bali s hloubkou až 88 metrů. Zajímavostí je také, že bylo slíbeno jen 18 ručně vyráběných exemplářů, které budou vyráběny v úzké spolupráci se zákazníkem. K dispozici bude široká škála barevných provedení a bohatý seznam dekoračních prvků (např. chrom, hliník, karbon nebo dokonce titan).
Zajímavě a docela nezvykle na nás působí design nového modelu, který je vskutku originální. S ním se vyhrál ředitel designu Andreas Mindt se svým týmem. Britská značka označuje nový design jako „postoj odpočívající šelmy: představte si lva nebo tygra ležícího nízko v útočné pozici ve vysoké trávě“. Jde tak o symbol průniku elegance a ohromné síly.
Přední masku standardně, jak to u značky Bentley bývá, charakterituje rozměrná maska chladiče. Změnou prošla přední světla, která jsou ve tvaru slzy, a jsou radikálním odklonem od velkých kruhových světel. Zachovány zůstaly typické proporce, kdy se optická hmotnost vozidla soustřeďuje na zadní kola. Kabina je opět posunuta vzad a před ní je dominantní dlouhá přední kapota. Bentley ji nazvalo „nekonečnou kapotou“, protože je lemována chromovou linkou, která se táhne až po konec spodního okraje oken. Boční profil příjemně připomíná muscle car přičemž zaoblená zadní část modelu je měkčí a organičtější než hranatější linie staršího Continentalu GT.
Změnou prošla i zadní světla, která jsou umístěna po okrajích aktivního spoileru. Odvážnými jsou také ostré boční prolisy či bohatě modelované černé prahy. Bentley Batur přišel is jedinečným tvarem 22 palcových kovaných kol, které u jiného modelu nenajdeme. Jedinými designovými prvky, které zůstaly zachovalé ze starších modelů, jsou vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. Tyto komponenty obsahují příliš mnoho snímačů na to, aby bylo ekonomicky rentabilní vytvořit nové.
Kabina z udržitelných materiálů
Interiér Bentley Batur není dramaticky odlišný tak jako exteriér. Kabina si zachovává svou identitu ve stylu britské značky s aktualizovanými materiály přizpůsobenými preferovanému stylu každého zákazníka (vše s ohledem na životní prostředí).
V kabině Batur jsou k dispozici tři možnosti udržitelných materiálů. Na výběr je nízkouhlíková kůže ze Skotska (šetrnost k životnímu prostředí iv rámci dovozu), udržitelná kůže z Itálie nebo umělá kůže Dinamica evokující semiš. Koberce jsou vyrobeny z recyklované příze, s čímž přichází společnost poprvé. Namísto uhlíkových vláken používá Bentley kompozit z přírodních vláken, jako ekologická alternativa ke karbonu.
Zákazníci si mohou vybírat z titanového nebo zlatého povrchu některých ovladačů. V nabídce je dokonce možnost s 18 karátovým zlatem. Barevné provedení kabiny je vcelku odvážné a je v kombinaci černé, červené a oranžové kůže. Palubní deska je obložena lesklou černou dýhou a nachází se na ní grafické zobrazení frekvence, která je zvukovou stopou motoru. Další kovové prvky v interiéru jsou směsí eloxovaného hliníku a saténového titanu.
Vulkanická síla pod kapotou
Pod kapotou vulkanicky nazvaného modelu se ukrývá vulkanická síla. Ikonický 12 válec 6,0 litrový W12 s dvojicí turbodmychadel byl posílen o 40% zatímco spotřeba byla snížena o 25%. Velká část modelu Batur je zaměřena na budoucnost, ale to co je pod kapotou je již součástí minulosti Bentley. Značka se připravuje na svůj první elektromobil, který by měl být představen v roce 2025.
Výkon byl zvýšen až na neuvěřitelných 729 koní (1 000 Nm točivý moment), což je o 79 koní více než u staršího modelu Continental GT Speed. Nic silnějšího zatím Bentley nevyrobilo. K dispozici je 8-stupňová dvouspojková převodovka. Řidič mě na výběr jízdní režimy Sport, Bentley, Custom a Comfort. Každý režim mění charakteristiku pružení, reakce motoru a převodovky až po samotný zvukový projev. Zkrotit šelmu pomáhají karbonově-silikonové brzdy o průměru 440 mm.
Zatoužili jste po novém super autě značky Bentley? Bohužel máte smůlu! Všech 18 plánovaných automobilů už zná své majitele. Nemluvě o tom, že nový Batur začíná na cenovce 2 miliony dolarů. Auta by se ke svým majitelům měla postupně dostávat začátkem roku 2023 a budou ručně vyráběna v továrně v britském Crewe.
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 30.10.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 06.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024