Motor vašeho vozidla za chodu vytváří hodně tepla a musí být neustále chlazen, aby nedošlo k jeho poškození. Chladicí systém ve vašem autě funguje tak, že chladicí kapalinu přivádí přes kanály v bloku motoru a hlavách válců. Když chladicí kapalina protéká těmito průchody, absorbuje teplo z motoru. Ohřátá kapalina pak přechází přes gumovou hadici k chladiči v přední části vozidla.
Při proudění přes tenké trubice chladiče se horká kapalina ochlazuje proudem vzduchu, který vstupuje do motorového prostoru z mřížky před autem. Jakmile se kapalina ochladí, vrátí se do motoru, aby absorbovala více tepla. Vodní čerpadlo má za úkol udržovat tekutinu v pohybu tímto systémem průchodů.
Bez chladicí kapaliny by teplo produkované neustálým spalováním velmi rychle zničilo motor. Samotná voda nestačí k tomu, aby byl systém chladný, protože vysoké teploty uvnitř motoru by nakonec vedly k úplnému odpaření kapaliny. Naopak při velmi chladném počasí by mohla voda zamrznout, což by způsobilo nefunkčnost systému chlazení. Proto se do chladicí kapaliny dávají různé přísady pro její normální provozuschopnost.
G10 - žlutá barva. Tato se používá pro starší automobily. Potřebují ji motory, jejichž hlava není ze slitin hliníku.
G11 - modrá barva. Používá se pro novější motory, jejichž hlava je ze slitin hliníku.
G12 - červená barva. Chladící kapalina pro moderní automobily. Můžete ji najít také ve fialové barvě. Disponuje vysokou ochranou kovových a pryžových částí.
G13 - fialová barva . Nejmodernější chladicí kapalina. Bez problémů ji můžete použít na jakýkoli typ motoru.
zakoupené na runder.cz 25.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.12.2024
zakoupené na runder.cz 27.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024