Možná jste si všimli, že z pod kapoty uniká pára nebo ukazatel teploty chladicí kapaliny vám signalizuje, že motor se přehřívá a něco není v pořádku. Také sladký, sirupovitý zápach chladicí kapaliny je při přehřátí motoru zcela běžný. Pokud na něco takového natrefíte, měli byste zvýšit pozornost.
Zde je několik kroků, které je třeba podniknout, pokud si všimnete, že se váš motor přehřívá:
1. Pokud řídíte, zastavte a pokud je to možné, zaparkujte na stinném místě. Vypněte motor.
2. Nechte motor vychladnout
3. Kapotu zatím neotevírejte. Také se nesnažte hned odstranit uzávěr chladiče. Namísto toho nechte vozidlo několik minut stát, aby vychladlo.
4. Když je motor vychladlý, můžete bezpečně zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny.
5. Zkontrolujte, v jakém stavu je chladicí kapalina. Pokud vaše vozidlo vyžaduje, abyste doplnili chladicí kapalinu přímo do chladiče, odstraňte krytku chladiče pomocí hadru. Znovu zkontrolujte, zda je motor nejprve vychladlý, jinak byste se mohli popálit horkou chladicí látkou.
6. Je-li to nutné, doplňte chladicí kapalinu
7. Sáhá hladina chladicí kapaliny po spodek plnícího hrdla? Pokud ne, může to být důvod, proč se motor přehřívá. Doufejme, že máte v kufru bandasku chladicí kapaliny. Pokud ne, je čas zavolat kterémukoli příteli, který vám dluží laskavost.
8. Pokud nemáte chladicí kapalinu po ruce, je pravděpodobné, že po vychladnutí opět nastartujete vozidlo a pomalu se pokusíte dostat do obchodu za účelem nákupu chladicí kapaliny. Snažte se však co nejvíce potlačit teplotu motoru. V případě potřeby přivolejte odtahovou službu.
Existuje hned několik důvodů, proč se vám může přehřívat motor. Pojďme se na ně podívat.
1) Nízká hladina chladicí kapaliny
Jak již bylo řečeno, nízká hladina chladicí kapaliny je první možnou příčinou přehřívání motoru. Úniky chladicí kapaliny hledejte na zemi pod chladičem a motorem. Také zkontrolujte hladinu oleje, abyste se ujistili, že chladicí kapalina neprosakuje do motoru. Následně opravte všechny zjištěné úniky.
Nejlepší chladící kapaliny pro různé motory naleznete na našem e-shopu filtreaoleje.sk
2) Špatný chladící ventilátor
Špatný chladící ventilátor je další potenciální příčinou. Nastartujte vozidlo a zapněte klimatizaci. Podívejte se pod kapotu, abyste se ujistili, že se chladicí ventilátory otáčejí. Špatný ventilátor nebude tahat dostatek vzduchu přes chladič k ochlazení motoru . Nejprve zkontrolujte pojistku. Pokud je v pořádku, může jít o selhání termostatického spínače.
3) Vadný spínač čidla teploty
Může také selhat spínač snímače teploty, který zapíná ventilátor, stejně jako relé chladicího ventilátoru. Pokud nemáte po ruce multimetr, je nejlepší nechat si tyto problémy zkontrolovat v servisu.
4) Špatný termostat
Chybný termostat je dalším viníkem. Termostat by se měl zavírat, dokud se motor nezahřeje, a poté, co je horký, otevřít, aby umožnil průtok chladicí kapaliny přes systém. Pokud se drží pevně, chladicí kapalina nemůže téci, což zvyšuje teplotu motoru. Pokud je motor teplý, ale horní hadice chladiče je na dotek chladná, mohlo by to znamenat, že je termostat porouchaný.
Termostat je tak levný, že je často snazší jej hned vyměnit, než se ho pokusit opravit. Totéž platí pro vadný uzávěr chladiče.
zakoupené na runder.cz 03.12.2024
zakoupené na runder.cz 01.12.2024
zakoupené na runder.cz 07.12.2024
zakoupené na runder.cz 12.12.2024
zakoupené na runder.cz 03.12.2024
zakoupené na runder.cz 07.12.2024