expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA  

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme  

aby balík došel v pořádku


Dacia Duster recenze: vznik, historie, generace a zhodnocení


25.07.2025
 | 
6 min. čtení.

Pokud jste někdy uvažoval nad tím, jak se může z nenápadného SUV s nálepkou levného auta stát jedna z nejpopulárnějších legend ve své kategorii, Dacia Duster je příběhem, který stojí za to poznat. Toto auto je příkladem toho, jak lze spojit jednoduchost, praktičnost a dostupnost do balíčku, který oslovil statisíce řidičů nejen u nás.

(Zdroj: depositphotos.com)

Vznik Dacia Duster, první generace a co přinesla

Duster se světu poprvé představil v roce 2010. Do té doby Dacia sice vyráběla cenově dostupná auta, například Logan, SUV však v nabídce chybělo.

Auto stavělo na platformě B0, kterou využíval také zmíněný Logan. Výška dosahovala slušných 210 mm a nájezdové úhly vpředu i vzadu umožňovaly zvládnout i políní cesty. Duster byl dlouhý přibližně 4,3 m a kufr měl téměř 500 litrů.

Pod kapotou se objevily spolehlivé motory. Benzínový základ tvořil 1.6 16V se 105 koňmi, který se dal koupit i s pohonem 4x4. V naftě dominoval motor 1.5 dCi a to ve verzi s 90 nebo 110 koňmi. U pohonu 4x4 byla 6stupňová manuální převodovka, přičemž režimy pohonu bylo možné přepínat mezi 2WD, Auto a Lock.

Podvozek byl naladěn na komfort a zvládl i horší cesty. Vzadu se u verze 4x4 použilo víceprvkové zavěšení, což zlepšilo stabilitu. Duster tak nebyl určen pro rychlost, ale pro překonávání překážek. Vzadu měl dokonce ještě bubnové brzdy.

Výbava byla skromná a to zejména v základních verzích. Klimatizace, elektrická okna a rádio byly jen za příplatek. Právě to ale bylo na Dusteru sympatické, čili kdo nechtěl zbytečnosti, nemusel za ně platit. Celkově přinesla Dacia jednoduché auto pro lidi, kteří nepotřebovali ukazovat značku, ale chtěli co nejvíce spolehlivý kus techniky.

II. generace, motory, výbava, přednosti i slabá místa

Následující generace Dacie Duster přišla v roce 2018 a ačkoli na první pohled vypadala dost podobně, oproti předchůdci šlo o zásadně odlišné auto.

Design zachoval robustní charakter, ale karoserie byla nová. Duster měl širší postoj, přepracovanou masku, hezější světlomety a modernější interiér. Ačkoli se rozměry nezměnily, působil pohodlněji, kvalitněji a v kabině i tišeji.

Pohonné jednotky se také změnily. Ze začátku sice zůstal benzínový 1.6 SCe, ale vystřídaly ho nejprve 1.2 TCe a později 1.0 a 1.3 TCe s výkonem do 150 koní. Klasikou byl diesel 1.5 dCi, který byl úsporný a vhodný i na delší trasy. Převodovka byla většinou manuální, ale u některých verzí se dal získat i automat CVT nebo EDC.

To, čemu šla viditelítelně nahoru, byla výbava. K dispozici už byl dotykový displej, couvací kamera, automatická klimatizace nebo bezklíčové startování. Nechyběl ani tempomat, parkovací senzory či asistenty a to zejména pro sjezd z kopce.

I když druhá generace přinesla množství vylepšení, stále nebyla bez chyb. Některé plasty v interiéru zůstaly tvrdé a méně kvalitní. Verze s automatickou převodovkou byly línější, jízda s manuálem byla stále citelně lepší. Na druhé straně, podvozek byl pohodlný a odolný a výška zaručovala schopnost zvládnout i náročný terén.

(Zdroj: depositphotos.com)

Nejnovější III. generace, co všechno přináší a její nabídka

Třetí generace Dusteru byla představena teprve nedávno, v roce 2023, přičemž přinesla největší změny v designu i technice a to navenek i uvnitř.

Platí však, že Duster je stále maximálně praktický, ale už má ostřejší rysy, robustní předek se světlomety ve tvaru písmene Y a vypadá prémiověji. Zároveň se podstatně zlepšila aerodynamika, což pomohlo snížit spotřebu i hluk v kabině.

Pod kapotou už nenajdete diesel, ten vypadl z nabídky úplně a místo něj je mild-hybridní motor 1.2 TCe s výkonem 130 koní nebo full hybrid se 140 koňmi. Základem je i nadále úsporný 1.0 ECO-G na LPG. Pohon 4x4 zůstal, ale je dostupný s mild-hybridním motorem. Hybrid pak má výhradně automatickou převodovku e-CVT.

Interiér je modernější. Přibyl větší dotykový displej, digitální přístrojový panel a více úložných prostor. V nabídce jsou výbavy Essential, Expression, Journey a Extreme, ale už v základu nechybí asistenční systémy nebo trendy LED světla.

Dacia Duster třetí generace konečně působí jako moderní SUV, které neztratilo opravdu nic ze své praktičnosti. Má světlou výšku 217 mm, krátké převisy, je velmi prostorný a s režimem 4x4 Terrain Control si poradí opravdu téměř s čímkoli. Přesto zůstává za přijatelnou cenu, což je na dnešním trhu nových aut velké plus.

Závěrečné zhodnocení Dacia Duster a plusy a minusy

Dacia Duster nikdy nebyl o pozlátku. Od začátku auto vsadilo na jednoduchost, praktičnost a dostupnost a přesně to mu zůstalo až do 3. generace.

Po technické stránce se přitom každá generace posouvala o krok vpřed. První vsadila na robustnost a nízkou cenu, druhá přinesla více komfortu a modernější technologie a třetí konečně ukazuje, že i dostupné SUV může působit opravdu prémiově. Platforma, motory i výbava jsou dnes na úrovni, kterou byste si předtím ani nevysnili.

Duster boduje zejména tím, že se nebojí vyrazit mimo asfalt. Pohon všech kol, krátké převisy a jednoduchý podvozek z něj dělají spolehlivého společníka do terénu i na chalupu. Zároveň je stále pohodlný i pro ježdění po běžné cestě.

Na druhé straně, je třeba počítat s tím, že některé nevýhody zde zůstaly. Tvrdé plasty, jednodušší zpracování detailů a ne úplně dokonalé odhlučnění mohou působit rušivě v porovnání s dražší konkurencí. Hybrid sice potěší spotřebou ve městě, ale nepochopitelně mu chybí pohon 4x4, což může být nevýhoda.

I přes to však platí, že v poměru cena a výkon má Duster málo konkurence. Je to auto, které si na nic nehraje a spolehlivě vás dostane z bodu A do bodu B bez ohledu na počasí či cestu. A právě proto si oprávněně za ty roky získal tolik fanoušků.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku