Fernando Alonso se narodil ve španělském Oviedu, kde se již od útlého věku zajímal o závodění. Jeho vášeň pro motoristický sport podpořil jeho otec, který pro Alonsa upravil dětskou motokáru určenou pro jeho starší sestru. Tříletý Fernando se však chopil příležitosti a už tehdy bylo jasné, že má neuvěřitelný talent.
S podporou rodiny se Alonso postupně účastnil různých místních motokárových závodů, kde začal získávat první zkušenosti a úspěchy. Jeho schopnosti rostly, dělal neuvěřitelné pokroky a brzy se stal známým po celé zemi jako mladý talent.
Ve španělských a evropských motokárových seriálech dosáhl Fernando vynikajících výsledků a získal si pozornost i mimo své rodné Španělsko. Alonso startoval v juniorských šampionátech, kde v letech 1993 až 1996 získal po sobě jdoucí tituly, a v letech 1997 a 1998 bojoval o titul A i v dalších zemích.
Před vstupem do Formule 1 však Alonso prošel i dalšími důležitými závodními kategoriemi. Po úspěších v motokárách se účastnil soutěží, jako je Formule Nissan a Formule 3000, v níž byl nejmladším jezdcem, který kdy startoval.
V těchto sériích se Alonso opět dokázal prosadit a jeho talentu na trati si všimly špičkové týmy, tedy Formule 1.
Fernando Alonso vstoupil do světa F1 v roce 2001, kdy debutoval v týmu Minardi. V té sezóně se ocitl za volantem vozu, který sice patřil k nejpomalejším na trati, ale jeho talent rychle upoutal pozornost mnohem silnějších závodních stájí.
Svými výkony si vysloužil respekt a v následujícím roce nastoupil jako testovací jezdec do týmu Renault. Původně měl nahradit Jenson Button .
V roce 2003 však již přešel z pozice testovacího jezdce do plnohodnotné role závodního jezdce ve startovním poli. Podařilo se mu vyhrát svou první Velkou cenu Maďarska, čímž se zapsal do historie jako nejmladší vítěz závodu. Celkově se ve své premiérové sezóně umístil na 6. místě a získal 55 bodů.
Největších úspěchů však dosáhl v sezónách 2005 a 2006, kdy po 4. místě v roce 2004 dokázal Alonso v týmu Renault dosáhnout historického úspěchu a stát se mistrem světa F1. V roce 2005 se mu podařilo přerušit nadvládu Michaela Schumachera.
Byl to velký milník a v podstatě konec jedné slavné éry. Alonso jezdil sebevědomě a i když čelil těžkým soupeřům, jeho schopnost pravidelně vítězit přinášela ovoce. V sezóně 2006 pak titul obhájil a stal se nejmladším dvojnásobným šampionem v historii. Netušil, že jednoho dne bude o titul bojovat také v červeném monopostu.
V roce 2007 zamířil Fernando Alonso do McLarenu, kde měl s Lewisem Hamiltonem vytvořit jednu z nejsilnějších jezdeckých dvojic. Tato sezóna však přinesla spoustu napětí a konfliktů mezi ním a nováčkem Hamiltonem, což se projevilo na výsledcích. Až třetí místo a pouhých 109 bodů prostě nestačilo.
Po náročném roce plném kontroverzí proto opustil McLaren a na dvě sezony se vrátil k Renaultu. Přestože v té době již nepatřil k nejlepším týmům, Alonso v letech 2008 a 2009 prokázal schopnost vytěžit maximum i z průměrných strojů.
Další přestup přišel v roce 2010 do Ferrari, kde zůstal až do roku 2014. Toto období již přineslo více radosti a také lepší výkony.
Nejblíže k titulu byl v sezonách 2010 a 2012, kdy sváděl dramatické souboje se Sebastianem Vettelem, který reprezentoval tehdy dominantní tým Red Bull. Přestože Ferrari nebylo vždy nejlepší, Alonsova konzistence a schopnost vytěžit z každého závodu maximum ho vždy udržely v boji o nejvyšší příčky až do konce.
V tomto období přidal ke dvěma titulům mistra světa dva tituly vicemistra světa ve formuli 1, a to v sezónách 2010, 2012 a 2013. Nechybělo mnoho a k rekordu německé legendy by se přiblížil, Michael Schumacher .
V roce 2015 se Alonso vrátil do McLarenu v naději, že jeho zkušenosti pomohou týmu znovu dosáhnout úspěchu. Spolupráce s dodavatelem Honda však přinesla řadu technických problémů a McLaren se potýkal s nedostatkem spolehlivosti. Výsledkem bylo, že během čtyř sezón od roku 2015 do roku 2018 již Alonso nebyl schopen dosahovat svých předchozích výkonů.
Přes veškerou snahu se často ani nepřiblížil stupňům vítězů a jeho maximem bylo 54 bodů v sezóně 2016. V roce 2018 proto nakonec zklamaně odešel z F1.
Po skončení F1 se Fernando Alonso věnoval dalším prestižním automobilovým závodům, kde opět dosáhl úspěchů. Dokončil a vyhrál legendární závod 24 hodin Le Mans, a to dokonce dvakrát, v sezóně 2018 a o rok později v sezóně 2019.
V letech 2018 a 2019 startoval také v seriálu FIA World Endurance Championship, kde s týmem Toyota získal mistrovské tituly a dostál své pověsti všestranného závodníka, který dokáže vyniknout i mimo svět F1. Po dvouleté pauze se rozhodl vrátit do F1 v roce 2021 s týmem Alpine, který vznikl přejmenováním bývalého Renaultu.
Jeho návrat do F1 ukázal, že má stále co nabídnout. Od roku 2023 bude jezdit za Aston Martin a v posledním dokončeném ročníku, právě v roce 2023, získal 206 bodů a celkově 4. místo. Fernando Alonso je nyní žijící legendou F1.
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024