Určitě jste se již na cestě setkali s lehkou dodávkou nebo velkým tahačem značky Iveco. Tato italská značka přitom není jen dalším jménem v automobilovém světě nákladních aut, právě naopak, píše originální a odvážný příběh. Od prvních let až po dnešní rozmanitou nabídku vozidel se Iveco vypracovalo na symbol spolehlivosti.
Vznik značky Iveco představuje zajímavý příběh, ve kterém se setkává dlouholetá tradice, inovace a unikátní spojení více etablovaných výrobců.
Oficiálním rokem založení Iveca je rok 1975. Tehdy přišlo ke sloučení 5 samostatných společností a to Fiat Veicoli Industriali, OM, Lancia Veicoli Speciali, Unic a Magirus. Jakýmsi duchovním otcem byl tehdejší manažer automobilky Fiat, Bruno Beccaria. Za značkou italské, německé a španělské firmy, ale tam to nezůstalo.
V roce 1990 značka pronikla i na španělský trh, když koupila většinový podíl v značce nákladních vozidel Pegaso. Později se Iveco dostalo i do dalších oblastí, například k výrobě samostatných motorů, autobusů nebo speciálních hasičských aut.
V průběhu historie značka kladla důraz na vytvoření jednotné identity, která by spojila různé dědictví a technologické know-how všech původních i nových partnerů. To umožnilo vývoj vozidel, které si tak získaly špičkovou kvalitu i výkonnost. Rozšíření oblastí působení tak pak už bylo jen přirozeným vyústěním vývoje.
Iveco dodnes sídlí v Itálii a s obratem nad 12 miliard Eur patří mezi největší hráče na trhu. Mezi její dceřiné společnosti patří například Iveco Bus, Naveco, Magirus nebo Iveco Defence Vehicles zaměřená na vývoj vojenské techniky.
Pokud jde o modelový park, začít je třeba lehčími dodávkami, kde jednoznačně vede Iveco Daily. Toto auto patří mezi nejvýraznější modely v portfoliu a představuje flexibilní platformu, která je navržená jako víceúčelový dodávkový automobil.
Standardní modely Daily disponují motorem s objemem 3,0 litru, který jim dává až 170 koní, což zaručuje optimální rovnováhu mezi výkonem a hospodárností. S maximální nosností až 4,0 tuny jde o vozidlo, které se snadno přizpůsobí náročným podmínkám, ať už jde o město, regionální dopravu nebo i dlouhou trasu na dálnici.
V portfoliu značky je i typ Daily Chassis Cab. Dodávka je určená pro specializované dopravní výzvy v různých odvětvích, přičemž díky zesílenému rámu a možnosti instalace různých karoserií přináší ideální základnu pro mobilní dílny.
Dalším zajímavým variantem je Iveco Daily Minibus, který kromě využití jako nákladní automobil nabízí i komfortní řešení pro osobní dopravu. Tento model disponuje interiérem s důrazem na komfort a bezpečnost cestujících a to s až 28 místy pro přepravu. Délka tohoto typu Iveco Daily mohla být podle typu až 8,5 metru.
Zajímavou novinkou v portfoliu lehkých dodávek je Iveco eMoovy, které spojuje elektrický pohon, komfort osobního auta a velikostní kapacitu menší dodávky.
Pokud jde o větší nákladní auta a tahače, i zde přináší Iveco opravdu špičkovou nabídku. Jde například o Eurocargo, flexibilní model nákladního auta, který je zaměřený na distribuční a regionální přepravní služby. Jeho design kombinuje robustnost s moderními technologiemi, přičemž podle potřeb si víte zvolit zajímavé varianty výkonu.
Technické parametry se liší podle konfigurace, ale běžně se výkon pohybuje v rozmezí kolem 300 až 420 koní, což umožňuje zvládat i náročné úlohy.
Novou generaci tahačů, která se vyznačuje evoluční aerodynamikou, nekompromisním výkonem a komfortem i pro dlouhé trasy, představují modely S-Way. Ty jsou designově navržené tak, aby maximálně snižovaly spotřebu jako i emise.
Typ S-Way je vybaven nejmodernějšími technologiemi, vrátně pokročilých asistenčních systémů pro řidiče, což výrazně zvyšuje bezpečnost a komfort jízdy. Výkon motorů se pohybuje mezi 330 a 480 koňmi, což umožňuje hladký a efektivní převoz i velmi těžkých nákladů a to na dálnici, v mětském prostředí i v horách.
S-Way je přitom nástupcem legendárního modelu Iveco Stralis. Tento tahač se stal historickým synonymem pro výkon s přepravou materiálů až do 44 tun a to v segmentu dlouhých tratí. Vozidlo přinášelo řadové šestiválce s výkonem až do 560 koní.
Iveco se prosadilo nejen v segmentu nákladních aut a tahačů, ale rozšířilo své portfolio i do oblastí, které mají multifunkční využití. Dobrým příkladem je model Iveco X-Way, který má využití jako tahač, podvozek i natural gas tahač.
Pro nekompromisní výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách pak nabízí automobilka model T-Way. Ten se vyrábí v dvou verzích a to jako tahač s 5 nápravami nebo jako podvozek s 8 nápravami. Určený je pro ty nejnáročn&8í úlohy, kde třeba vysoký krouticí moment, všestrannost, robustnost a moderní technologie.
Kromě toho Iveco přináší i portfolio jiných typů vozidel, například jako jsou autobusy nebo hasičské auta. V oblasti autobusů značka přináší už dlouhodobě na trh modely, které spojují moderní design s maximálním komfortem a bezpečností.
Autobusy jsou vybaveny inovativními technologiemi, mají komfortní sedadla, ergonomicky navrženou kabinu a pokročilé bezpečnostní systémy i na dlouhé trasy.
Působivá je i nabídka hasičských aut, kde Iveco využívá své zkušenosti s robustností a spolehlivostí na vytvoření specializovaných vozidel. Auta jsou vybavená i speciálními hydranty, zásobníky a moderními komunikačními systémy. Ať už tedy sednete do jakéhokoliv auta od značky Iveco, vždy získáte jen to nejlepší.
zakoupené na runder.cz 01.04.2025
zakoupené na runder.cz 27.03.2025
zakoupené na runder.cz 16.03.2025
zakoupené na runder.cz 01.04.2025
zakoupené na runder.cz 16.03.2025
zakoupené na runder.cz 21.03.2025