Na vozy přibylo v posledních letech tolik světel, že mlhová světla se v dnešní době zdají téměř zbytečná. Naše zákony však předepisují, že mlhové světlo musí být součástí zadních světel v zadní části auta , zatímco přední mlhová světla jsou užitečným doplňkem, který mohou výrobci automobilů využít k přilákání zákazníků k modelům vyšší specifikace.
Přední mlhová světla obvykle naleznete u modelů střední třídy a výše, částečně jako estetický prvek, který pomáhá odlišit tato auta od nejzákladnějších verzí. Jsou také užitečné, aby vás viděli při jízdě v mlze, ale pokud strávíte nějaký čas jízdou v nepříznivém počasí, s největší pravděpodobností potkáte řidiče, který neví, jak je správně používat.
Některá novější auta mají místo mlhovek jasná denní LED světla (DRL), které jsou dnes zákonným požadavkem nových modelů. Slouží k podobnému účelu jako přední mlhová světla za zhoršené viditelnosti - nejsou však navržena tak, aby vám osvětlovala cestu (i když některá z nich to bez problémů dokáží), ale jsou navržena tak, aby vás lépe viděli ostatní účastníci silničního provozu.
Mlhová světla se obvykle ovládají odděleným spínačem od ovladačů hlavních světel. Některá auta používají k jejich aktivaci tlačítka - jedno vzadu, jedno vpředu (kde jsou namontována přední mlhová světla) - jiná mají na světle páčku, kterou je zapnete zapnutím tam a zpět. Některá auta používají k jejich aktivaci otočný spínač světel - jednoduše potáhněte spínač k sobě a mlhová světla se rozsvítí.
Většina automobilů bude mít na přístrojovém panelu symbol, který vám řekne, kdy jsou mlhová světla zapnuta. Obvykle se nachází v blízkosti symbolu, který ukazuje, že potkávací světla jsou zapnuta. V případě mlhových světel směřujících dozadu bude symbol směřovat v opačném směru než symbol potkávacích světel, zatímco symbol předního mlhového světlometu je ve stejném směru jako symbol potkávacích světel.
Většina mlhových světel je navržena tak, aby se automaticky vypnula při vypnutém zapalování nebo při vypnutí potkávacích světlech auta. Pokud tak uvidíte někoho jezdit se zapnutými mlhovkami za pěkného počasí, pravděpodobně je zapomněl vypnout.
Někteří řidiči si myslí, že nejmenší mlha je dostatečným důvodem k zapnutí mlhových světel, ale určitě to není důvod k jejich zapnutí. Pojďme si tedy vysvětlit, kdy byste je měli používat, a co je důležitější, kdy by se měli zdržet.
Mlhová světla jsou navržena tak, aby se používala tam, kde je viditelnost výrazně omezena, hlavně kvůli mlze, ale i za jiných špatných podmínek viditelnosti, jako je sníh nebo silný déšť. Jsou navrženy tak, aby vás více zviditelňovaly, a ne aby vám svítily na cestu . Takže v noci je za dobrých viditelností není třeba používat. Měly by se používat pouze tehdy, když hlavní světla vašeho auta nebudou postačovat k tomu, abyste byli viditelní pro ostatní účastníky silničního provozu.
Pokud mlha zmizela, musíte vypnout mlhová světla, protože riskujete oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Sledujte převládající povětrnostní podmínky a podle toho vypněte mlhovky, když nejsou potřeba. Pokud jste jízdu mezitím přerušili, je vysoká pravděpodobnost, že se mlhovky vypnou automaticky, ale je fajn si to zkontrolovat minimálně na palubní desce.
Velký pozor si dávejte při používání zadních mlhových světel . Zadní mlhová světla jsou jasnější než standardní koncová světla, takže při brzdění ostatní motoristé nemusí vidět, jak se vám brzdová světla rozsvítí.
A pokud potřebujete sehnat žárovky do jakýchkoli světel na svém autě, neváhejte navštívit náš eshop filtreaoleje.sk, kde si určitě vyberete!
zakoupené na runder.cz 27.11.2024
zakoupené na runder.cz 27.11.2024
zakoupené na runder.cz 24.11.2024
zakoupené na runder.cz 03.12.2024
zakoupené na runder.cz 24.11.2024
zakoupené na runder.cz 19.11.2024