expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Jak vidí Volkswagen budoucnost značky Seat?




Problémy a meziroční propad prodejů

Seat v posledním období, které bylo pro automobilový průmysl značně kritické, pocítil samá negativa. Všechno to začalo čipovou a polovodičovou krizí a faktem je, že španělská automobilka v koncernu dostává nedostatkové součástky jako poslední ze všech. Můžeme tak hodnotit, že ji Volkswagen doslova ve svém zájmovém žebříčku odsunul na poslední místo.

Aby toho nebylo málo, španělská automobilka i přes své atraktivní produkty zažila v srpnu na evropském automobilovém trhu meziroční pokles až o 42%. Následující měsíc čísla dopadla ještě hůře! V červenci došlo k poklesu až o 45% ve srovnání s rokem 2021. Koncern a samotná značka však předpokládaly, že čísla budou mnohem pozitivnější.

Vyjádření Volkswagenu

Poslední dobu to vypadá jako kdyby Volkswagen na svou španělskou značku zapomínal. Do popředí se dostává více jeho sportovní a elektrická odnož Cupra, která je již samostatnou značkou. V Barceloně se proto začaly obávat, že koncern značku Seat jednoduše zruší. Celou situaci začal následně uklidňovat Thomas Schäfer, generální ředitel koncernu Volkswagen a člen představenstva Seatu.

Ten se vyjádřil pro britský AutoCar následovně: „Na plánech týkajících se Seatu stále pracujeme. Nezabíjíme Seat. Musíme jen rozhodnout o jeho budoucnosti. Do roku 2028 nebo 2029 je vše v pořádku. Jde o vstupní značku pro mladé, která nám v Evropě hraje do karet, především ve Španělsku, Velké Británii a Rakousku.“ Zůstává Seatu tak 6 až 7 let života? Zvláštní vyjádření ve spojení se Seatem padlo i na adresu stále rostoucí Cupry: „Cupra je budoucnost Seatu. Cupra je příštím znovuobjevením Seatu. Cupra bude ještě rychleji směřovat k elektrifikaci.“ Z těchto vyjádření však není zcela jasné, co čeká španělskou automobilovou značku.

„Značka mobility“?

Existence Seatu po boku Cupry, která vyrábí elektrické automobily, moc nedává smysl. Zároveň i zelená politika Evropské unie je vůči spalovacím motorům nekompromisní. Schäfer však pro britský magazín naznačil, že se Seat může přetransformovat na poskytovatele mobilních řešení (car-sharingová společnost). Pojmenoval to jako „značka mobility“. V podobném duchu funguje i nově založená společnost Reanult Mobilize.

Možnou budoucnost značky mohl naznačit koncept Seat Minimo (elektrická čtyřkolka), který byl představen v roce 2019. Koneckonců elektrická budoucnost čeká i Seat, ale pravděpodobně s trochu jinak nastavenou strategií než v případě ostatních koncernových značek. Ty by se i nadále měly soustředit na výrobu a prodej standardních elektrických automobilů. V Seate se předpokládá, že by portfolio časem tvořily i elektrické skútry.

Konečný osud této v minulosti oblíbené značky ukáže až čas a samotné kroky mateřského koncernu. Nechme se překvapit, ale doufáme, že Volkswagen nepřistoupí k úplnému zrušení Seatu. A co si myslíte vy? Dejte nám vědět váš názor!

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku