1. Vyhledejte správnou chladící kapacitu vašeho vozidla. Technické parametry objemu chladicí kapaliny se u jednotlivých motorů výrazně liší, takže je důležité, abyste si předem vyhledali množství a typ chladicí kapaliny, které budete potřebovat k doplnění vozidla. Některá vozidla vyžadují pouze čtyři nebo pět litrů chladicí kapaliny, jiná mohou vyžadovat až čtrnáct. Potřebné informace naleznete v návodu k obsluze vozidla.
2. Zaparkujte auto na rovné zemi. Odtok kapaliny z chladiče bude pravděpodobně vyžadovat zvednutí vozidla, takže je nezbytné, abyste předtím, než nastartujete, našli rovný povrch, na kterém můžete zaparkovat. Zkuste použít beton nebo asfalt. Auto určitě nezvedejte na štěrku nebo trávě.
3. Počkejte, až auto dostatečně vychladne. Mnoho automobilů pracuje při vysokých teplotách a pod kapotou se může hromadit teplo. Váš chladič je navržen tak, aby odváděl toto teplo pumpováním chladicí kapaliny do celého motoru a do chladiče, kde jej může ochlazovat vítr a ventilátor. Z tohoto důvodu je kapalina uvnitř vašeho chladiče mimořádně horká a už při malé nepozornosti byste se mohli popálit. Před otevřením jakýchkoli uzávěrů nebo ventilů proto počkejte, dokud nebude chladič dostatečně chladný na dotek. V závislosti na tom, jak dávno bylo auto v provozu, bude pravděpodobně třeba počkat několik hodin, než bude dostatečně vychladlé.
4. Odpojte baterii. I když nebudete pracovat na elektrickém systému vozidla, odpojení baterie je důležitým prvním krokem při každém úkonu údržby vozidla. Odpojením baterie zajistíte, že při výměně chladicí kapaliny nebude možné vozidlo nastartovat.
5. V případě potřeby zvedněte auto. V závislosti na vozidle můžete mít dostatek prostoru pro zasunutí kbelíku pod chladič, abyste zachytili vypouštěnou chladicí kapalinu, ale pokud není dostatek místa, budete muset vozidlo zvednout do výšky, která to umožňuje. Po zvednutí vozidla použijte stojany na podepření. Během práce nikdy nenechte váhu vozidla podepřenou samotným zvedákem.
6. Najděte odtokový ventil na chladiči. Váš chladič se nachází v přední části motorového prostoru, hned za mřížkou automobilu. Pravděpodobně bude na přední straně chladiče namontován jeden nebo dva ventilátory s plastovými nebo kovovými koncovými nádržemi na obou stranách hliníkového tělesa. Vypouštěcí ventil je obvykle umístěn na straně řidiče, ve spodní části, na jedné z koncových nádrží.
7. Pod chladič položte kbelík a otevřete ventil. Ujistěte se, že máte vědro, které je dostatečně velké na to, aby zadrželo veškerou tekutinu, která bude vypouštěna z chladiče, a vložte jej pod vypouštěcí ventil. Otevřete vypouštěcí ventil a nechte chladicí kapalinu vytéct do kbelíku.
8. Zavřete vypouštěcí ventil a otevřete tlakový uzávěr chladiče. Nahlédněte dovnitř, hladina kapaliny by měla být po vypuštění chladiče dost nízká.
9 . Naplňte chladič obyčejnou vodou. Pomocí džbánu nalijte vodu do otvoru pro tlakový uzávěr chladiče nebo do nádrže na chladicí kapalinu. Po naplnění zavřete uzávěr a nastartujte motor. Uvnitř kabiny vozidla zapněte teplo na maximum a nechte jej pracovat asi deset minut. Tímto způsobem voda proběhne v chladicím systému, abyste mohli vypustit poslední množství ze staré chladicí kapaliny.
10 . Smíchejte nemrznoucí směs s destilovanou vodou a nalijte ji do chladiče. Následně nastartujte motor, aby hladina klesla a dolijte chladicí kapalinu doplna. Nechte zahřát motor 10-15 minut se zapnutým topením.
11. Další den zkontrolujte hladinu chladicí kapaliny a v případě potřeby dolijte doplna.
zakoupené na runder.cz 06.11.2024
zakoupené na runder.cz 14.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 08.11.2024
zakoupené na runder.cz 06.11.2024