Výměna palivového filtru není náročná, ale v některých případech to může být obtížné. Například u vozidel se vstřikováním paliva. U nich je třeba vypnout palivové čerpadlo, abyste uvolnili tlak na palivových vedeních, která mohou být připevněna k filtru pomocí svorek, závitových spojů nebo speciálních rychlospojek. Vedení se závitovými zakončeními vyžadují speciální klíč pro provlečení matice. Naopak vedení se speciálními rychlospojkami mohou vyžadovat pro jejich odpojení speciální nářadí.
O tom, jaký typ filtru má váš vůz se můžete zeptat nás a my vám rádi poradíme! Pokud provádění této vzácné práce vyžaduje zakoupení speciálního nářadí, pravděpodobně vás výměna vyjde levněji v servisu.
Pokud však výměna nevyžaduje speciální nářadí, první věc, kterou musíte udělat, je najít filtr . Příručka uživatele by vám měla ukázat, kde se nachází palivový filtr ve vašem vozidle a zda jich není náhodou více. Pokud tomu tak není, zeptejte se někoho v servisním oddělení vašeho prodejce nebo si přečtěte servisní příručku týkající se značky, modelu a roku vašeho vozidla.
Pokud má váš motor vstřikování paliva, váš palivový filtr je umístěn někde ve vysokotlakém palivovém potrubí, pravděpodobně pod vozidlem v blízkosti palivové nádrže. Některá vozidla mají také palivový filtr v palivovém čerpadle, jakož i sítko filtru uvnitř palivové nádrže. Pokud se zablokují, měl by se s nimi vyrovnat pouze odborník.
Jelikož při výměně palivového filtru budete v přímém kontaktu s benzínem nebo naftou, je třeba dbát na bezpečnost a dodržovat několik jednoduchých zásad.
· Jste-li kuřák a občas si zvyknete při práci zapálit, v tomto případě vám to rozhodně nedoporučujeme. Mohli byste se velmi lehce dostat do ohrožení života.
· Na pracovišti si udržujte pořádek a mějte připravených dostatek hadrů k otření nafty nebo benzínu. Tyto hadry dejte po použití stranou.
· Pokud vám při výměně palivového filtru vznikne pod autem louže benzínu či nafty, okamžitě ji odstraňte . Pokud by se do ní dostala jiskra, velmi snadno by mohl vzniknout požár. Stačí, že vám spadne klíč na beton a jiskra je na světě. Nestává se to často, ale je to možné.
Zde jsou uvedeny podrobné pokyny pro výměnu palivového filtru. Než začnete, pozorně si je přečtěte.
1. Před odpojením palivového filtru uvolněte tlak v palivovém potrubí. Abyste tak mohli učinit, musíte před nastartováním motoru vypnout elektrické palivové čerpadlo.
Chcete-li deaktivovat palivové čerpadlo, postupujte takto:
2. Než cokoli odpojíte, podívejte se na starý a nový filtr. Prohlédněte si to, jak je namontován.
3. Na obou filtrech byste měli vidět šipku, která ukazuje, kterým směrem přes ně protéká palivo. Pokud nový nemá na sobě šipku, podívejte se, jakým směrem je nainstalován starý filtr.
4. Odmontujte vše, co drží starý filtr a opatrně jej vyjměte.
5 . Nový filtr nasaďte na stejnou pozici jako starý filtr.
6. Přimontujte všechny potřebné součásti a ujistěte se, že nový palivový filtr je nasazen tak, jako ten starý.
7. Po bezpečné instalaci nového filtru nastartujte motor a nechte jej běžet na volnoběžných otáčkách. Několik minut sledujte filtr, abyste se ujistili, že nepropouští nebo že se neuvolňuje pojistný kroužek palivového potrubí.
8. Na závěr použijte černý fix, kterým si poznačíte datum výměny filtru a aktuální počet najetých kilometrů.
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 06.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024