Čím jiným než výměnou pneumatik bychom mohli začít. Nejdůležitější je po zimě pneumatiky přezout za ty letní. Určitě nedoporučujeme dojíždět zimní pláště během letní sezóny, protože nejsou uzpůsobeny na vyšší teploty. Mohou způsobovat špatnou ovladatelnost auta a zvyšují spotřebu paliva. Po přezutí si na pláštích změřte dezén, který je zákonem stanoven na 1,6 milimetru. Následně zkontrolujte i tlak v pneumatikách, protože teplotní výkyvy v nich způsobují změny. Zkontrolujte i podvozek a jeho další části (výfuk, hřídel, ramena a podobně). Jízda po výtlucích mu neprospívá a můžete tak ušetřit nemalé peníze.
Tak jak je důležité se na autě rozjet je důležité i zastavit. Dejte si proto zkontrolovat i brzdy. Jejich nejdůležitější části, kterými jsou kotouče a destičky, mohou být poškozeny a znečištěny různými nečistotami, kamínky či solí. Dobrá funkčnost brzd vám zajistí úsporu peněz a prospěje vaší bezpečné jízdě.
Dalším bodem je kontrola provozních kapalin. Patří sem například kontrola motorového oleje , převodové kapaliny , brzdové kapaliny , chladicí kapaliny a směs do ostřikovačů . Pravidelná výměna oleje a filtrů je důležitá pro zdravý chod motoru. Olej zachycuje nečistoty, maže a ochlazuje motor. Časem dochází k jeho stárnutí a proto je méně účinný. Naplánujte si výměnu motorového oleje a filtrů na období jarní údržby. Dejte si zkontrolovat i převodovou kapalinu, která je často opomíjena i přesto, že oprava převodovky vozidla může být nákladná. V poslední řadě je třeba vystříkat zimní směs do ostřikovačů a doplnit letní (nedoporučujeme je míchat). Postarejte se io jiné typy kapalin, váš motor vám za to určitě poděkuje.
Začátek jara je ideálním obdobím pro pomytí a navoskování vašeho auta. Cílem není jen to, aby auto vypadalo ke světu, ale i to, abychom ho zbavili posypové soli. Sůl může způsobovat korozi a to nejen na karoserii ale i v podvozkové části. Navštivte automyčku ve které dokážete vyčistit od nečistot i spodní části vozidla. Následně doporučujeme auto navoskovat, protože vosk zvýrazní lesk auta a ochrání lak na určitou dobu (od hmyzu a ptačího trusu).
Při jízdě je třeba vidět a jaro je ideálním obdobím pro údržbu stěračů . Stěrače během zimy bojují se sněhem, námrazou, pískem a solí. To vše může opotřebovat lišty a gumičky stěračů. Když během stírání na čelním skle vidíte pruhy (nebo už nevidíte vůbec), pravděpodobně to už mají vaše stěrače za sebou a je na čase přistoupit k výměně. Výměna nebývá nákladná a není třeba ji podceňovat.
Mnoho řidičů v zimě klimatizaci nepoužívá. Po zimní sezóně ji je třeba alespoň vydezinfikovat , doplnit chladivo a vyměnit pylové filtry. Předejdete tak její slabé účinnosti, zápachu a vytváření bakterií.
Zima nutí vaši baterii nízkými teplotami pracovat tak, že zpomaluje její chemické reakce. Většina autobaterií vydrží tři až pět let. Přesto si zkontrolujte zda je ta vaše v pořádku, bezpečně namontovaná, a že spoje jsou pevné a bez koroze. Možná bude potřebná její výměna.
Dny se začínají prodlužovat, ale stále je třeba aby vás bylo na cestách vidět. Proveďte několik rychlých kontrol vašich světel. Zkontrolujte si blinkry, brzdová světla, denní světla, obrysová světla, potkávací a dálková světla . Pokud uvidíte žárovku, která nefunguje jednoduše ji vyměňte. Většinou to dokážete i sami bez potřeby servisu.
Toto je několik bodů jarní základní údržby, které vám vřele doporučujeme. Pamatujte na to, že taková údržba může nejen ušetřit finanční prostředky, ale v některých případech zajistit i bezpečnost vás a dalších účastníků silničního provozu.
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024