expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Michael Schumacher: životopis, kariéra, nehoda a co dnes


Jednou z nejvýznamnějších a zřejmě i nejznámějších postav v dějinách motorsportu je německý Michael Schumacher. Tento sedminásobný mistr světa Formule 1 byl ukázkou spojení talentu, snahy, odhodlání a technické dovednosti. Jaký je jeho profil, jaké byly začátky, co všechno ho v kariéře potkalo a jak se mu daří dnes?



Narození, dětství a začátky v motokárách Formule 3

Michael Schumacher se narodil 3. ledna 1969 v Hürth-Hermülheimu v Německu. S kartingem začal v raném dětství, kde mu jeho otec Rolf, který vlastnil dráhu pro motokáry, takto poskytl první základy pro jeho budoucí kariéru v závodění.

Už od útlého věku se Michael ukázal jako nadaný řidič, když ve věku šesti let začal sbírat první vítězství na lokálním závodě. Jeho zájem a vášeň pro rychlost a závodění ho později přivedly k účasti na národní a mezinárodní úrovni motokár, kde svým výkonem získával nejen ocenění, ale také uznání odborníků.

Postupně se jeho zaměření přesunulo do světa rychlejších formulí a v roce 1987 se stal součástí Německé Formule König. Zde Schumacher demonstroval svou dovednost, vášeň a konkurenceschopnost, které předčily i mnohem starší vrstevníky.

Po úspěšném působení ve Formuli König Michael přešel do prestižní Německé Formule 3 v roce 1989, kde dosahoval stejně vynikajících výsledků.

Schumacher se rychle vypracoval na jednoho z předních závodníků série, čímž si vysloužil respekt a pozornost významných týmů v Formuli 1. Tento přechod od skromných začátků na lokální motokárové dráze, přes významné úspěchy v nižších motorsportovních třídách, až po vrcholné soutěže, ukázal Michaelovu touhu po vítězstvích.

Začátek kariéry v F1 a první slavné období v Benettonu

Michael Schumacher začal svou kariéru ve Formule 1 v roce 1991, kdy ho tým Jordan povolal k závodu na okruhu Spa-Francorchamps poté, co jiný jezdec nečekaně opustil soutěž. Ihned se mu podařilo upoutat pozornost závodního světa svojí schopností se rychle adaptovat na nové podmínky a náročnější série F1.

Jeho výjimečný talent nezůstal bez povšimnutí a už v následujícím závodě podepsal smlouvu s týmem Benetton Formula. V Benettonu Schumacher strávil následující čtyři sezóny, které byly klíčové pro jeho profesní rozvoj a celkovou kariéru.

Jeho první vítězství přišlo v roce 1992 na Grand Prix Portugalska, ale to byl jen začátek. Michael rychle ukázal, že je rychlý, ale hlavně taktický jezdec.

Rok 1994 byl pro Michaela a tým Benetton přelomový, když získal svůj první mistrovský titul ve Formuli 1. Letos byl však také poznamenán kontroverzemi, když se Schumacher a tým museli vyrovnávat s obviněními z porušování pravidel.

Přesto Michael úspěšně obhájil své postavení v čele šampionátu a zvítězil v dramatickém souboji až do posledního závodu sezóny. Následující rok, 1995, potvrdil Michaelovu dominanci, když titul obhájil a přidal i druhý. Po letošním ročníku se rozhodl pro změnu a přestoupil do známé italské stáje Scuderia Ferrari.

Vrchol kariéry ve Ferrari, 7násobný šampion a rekordy

Po příchodu do týmu Ferrari zažil Schumacher nejúspěšnější období. Přestože jeho první sezóna v italském týmu byla náročná, ukázal své schopnosti a připravil půdu pro pozdější úspěchy. Od roku 2000 začala éra úplné dominance, když Schumacher vyhrál pět po sobě jdoucích mistrovských titulů v sezónách až do roku 2004.

Během tohoto období vytvořili s hlavním technickým ředitelem Rossem Brawnem, Rorym Byrnem a šéfem týmu Jeanem Todtem silný tým. Jejich spolupráce přispěla k technologickým inovacím, které vyhovovaly Schumacherovým schopnostem.

V roce 2000 získal Michael svůj třetí mistrovský titul a první pro Ferrari po 21 letech. Tento úspěch znamenal nejen návrat Ferrari na vrchol, ale také začátek éry, která by se zapsala do dějin. V následujících letech, 2001 až 2004, se Michael stal nezastavitelnou silou, zdolával rekordy a posunul hranici toho, čeho lze ve Formuli 1 dosáhnout.

Jeho dominance byla tak výrazná, že sezóny často končily jeho předčasným zabezpečením titulu několik týdnů před koncem šampionátu a posledním závodem.

Michael se stal se sedmi mistrovskými tituly nejúspěšnějším jezdcem v historii Formule 1. Jeho schopnost vyhrát 91 závodů a získat 68 pole positions jsou jen některé z jeho nejvýznamnějších rekordů, které formovaly jeho legendární kariéru.

Ukončení kariéry v Mercedesu, nehoda, jeho stav a závěr

Schumacher se rozhodl v roce 2006 ukončit svou kariéru ve Formuli 1. Ale jeho vášeň pro závodní auta ho neopustila a v roce 2010 se vrátil do světa F1 s týmem Mercedes GP. Tento návrat však nebyl tak úspěšný, jako byly jeho předchozí sezóny a tak po třech sezónách, v roce 2012, definitivně ukončil svou kariéru v motorsportu.

Jen rok po odchodu z F1, v prosinci 2013, utrpěl Schumacher vážnou nehodu při lyžování ve Francouzských Alpách, kde si poranil hlavu. Nehoda měla za následek dlouhodobé medicínské komplikace, v důsledku kterých byl dlouhou dobu v komatu.

Jeho současný zdravotní stav zůstává ve velké míře neznámý, protože jeho rodina si přeje zachovat soukromí. Přesto fanoušci a veřejnost na celém světě vyjadřují neustálou podporu a naději v jeho zotavení. Schumacherova kariéra ve Formuli 1 byla nevídaná a tak se celý svět oprávněné domnívá, že Michale vyhraje i nad úrazem.

Ve světě F1 stanovil novou laťku, kterou bude obtížné překonat. Jeho talent, schopnosti, technické znalosti a neuvěřitelná odhodlanost a vůle k vítězství zanechaly nesmazatelnou stopu v dějinách motorsportu a dodnes je pro mnohé inspirací.

Jeho odkaz ve světě Formule 1 zůstává živý a jeho příběh je připomínkou toho, jak výjimečné odhodlání a talent mohou stvořit historickou legendu.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku