expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA  

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme  

aby balík došel v pořádku


Nico Rosberg: titul, životopis, působení v F1 a kariéra


23.07.2025
 | 
6 min. čtení.

Nico Rosberg má za sebou jednu z nejzajímavějších cest ve světě F1. Kariéra, která byla plná vzestupů i napjatých momentů, skončila tak netradičně, že to čekal málokdo. Na druhou stranu, pokud byste hledali ztělesnění přísloví, že v tom nejlepším je třeba přestat, vlastně to bylo naprosto logické. Jaká byla jeho kariéra a čeho všeho dosáhl?

(Zdroj: depositphotos.com)

Narození, dětství a juniorské období před F1

Nico Rosberg se narodil 27. června 1985 v německém Wiesbadenu. I když je rodák z Německa, vyrůstal v dětství v Monaku, které se stalo jeho domovem.

Jeho otec, Keke Rosberg, byl přitom mistr světa F1 z roku 1982, takže základ a závodění v rodině měl, nicméně cestu si k tomu hľadal i sám. S německým a finským občanstvím měl na výběr, koho bude reprezentovat. Ve výsledku tak v juniorských letech jezdil za Finsko, nicméně v momentě, kdy se dostal do Formule 1, byl už Němec.

Tak, jako mnoho jiných mladých talentů, i Nico začínal na motokárách. Závodit začal už jako jedenáctiletý a rychle se ukázalo, že má talent, ale zejména vytrvalost. Jeho výkony na trati tak nebyly jen výsledkem jména, ale jeho vlastní práce a soustředěnosti.

V roce 2002 získal titul v německém šampionátu Formule BMW, což byl jeho první velký výsledek, kterým zaujal. Po úspěchu se přesunul do F3, kde jezdil v týmu vedeném vlastním otcem a zde závodil mezi lety 2003 až 2004.

V tomto období dokázal, že patří mezi nejrychlejší jezdce v Evropě, přičemž v roce 2004 skončil celkově na 4. místě a pravidelně se umisťoval na pódiu. V sezóně 2005 se připojil k týmu ART Grand Prix v GP2, kde narazil na konkurenci. Přesto dokázal hned v první sezóně vyhrát titul a  upoutal pozornost Formule 1.

Začátky ve Formuli 1 ve Williamsu a sezóny do 2009

Do F1 vstoupil Nico v roce 2006, kdy podepsal kontrakt s týmem Williams. Hned v prvním závodě v Bahrajnu překvapil 7. místem a nejrychlejším kolem.

Debutová sezóna však nebyla jednoduchá. Williams měl technické problémy a Rosberg odstoupil až z 9 závodů. Přesto ale ve své první sezóně nasbíral 4 body a celkově ročník zakončil na 17. místě. Ne oslnivé, ale určitě slibné.

O rok později už příšlo zlepšení, zejména nový motor Toyota, nový týmový kolega Alexander Wurz a větší stabilita. Rosberg pravidelně bodoval, nejlépe v Brazílii, kde skončil 4. Kromě toho bodoval v dalších 6 závodech a sezónu zakončil s 20 body, což mu vyneslo celkové 9. místo v šampionátu. To už byl krok vpřed.

V 2008 příšlo první pódium v kariéře a to hned v Austrálii, kde skončil na 3. místě. V dalších závodech však už bodoval jen sporadicky, přičemž 2. místo v Singapuru bylo výjimkou a jeho nejlepší výsledek sezóny. Celkově získal jen 17 bodů.

Rok 2009 byl jeho poslední a současně nejvíce vyrovnanou sezónou s Williamsem. Bodoval v 11 ze 17 Velkých cen a jeho nejlepší výsledky byly dvě čtvrtá místa v Německu a Maďarsku. Sezónu zakončil s 34,5 body, což ho v celkovém pořadí katapultovalo na 7. místo. V rámci týmu zastínil i kolegu, Kazukiho Nakadžimu.

(Zdroj: depositphotos.com)

Přestup do Mercedesu, sezóny do roku 2016 a zisk titulu

Koncem roku 2009 Rosberg přestoupil z Williamsu do Mercedesu. V týmu se setkal s navrátilcem a žijící legendou, Michaelem Schumacherem.

Hned v sezóně 2010 bodoval ve většině závodů a 3krát byl na pódiu. Získal 142 bodů a skončil sedmý, před Schumacherem. Další 2 ročníky ale byly rozpačité, nicméně v sezóně 2012 získal své první vítězství v Číně a to rovnou z pole position.

Rok 2013 začal Rosberg s novým týmovým kolegou, Lewisem Hamiltonem. S novým monopostem Rosberg vyhrál 2 závody a se 171 body skončil šestý. V 2014 už Mercedes ovládl sezónu a boj o titul se zúžil jen na tuto dvojici. Rosberg vyhrál 5 Velkých cen a získal 317 bodů, nicméně skončil druhý a technické problémy ho připravily o titul.

Sezóna 2015 se nesla v podobném duchu. Rosberg vyhrál 6 závodů, ale vícero chyb ho opět odsunulo na 2. místo. Body však už sbíral stabilně a sezónu zakončil s 322 body. Navíc, poslední tři závody vyhrál, což mu dodalo sebevědomí.

A přesně to se v roce 2016 vyplatilo a vše do sebe zapadlo. Nico vyhrál 4 úvodní Velké ceny a vybudoval si dostatečný náskok. Potom ještě přidal dalších 5 vítězství a i když Hamilton v závěru ročníka útočil, Rosberg si druhými a třetími místy bez problémů udržel vedení. S 385 body se tak konečně stal mistrem světa.

Konec kariéry ve Formuli 1, co dělá dnes a statistiky

Jen pět dní poté, co v Abú Zabí získal titul mistra světa, příšel velký zvrat. Nico Rosberg oznámil, že ve Formuli 1 končí a to hned a definitivně.

Rozhodnutí překvapilo nejen jeho fanoušky, ale i fanoušky Mercedesu. Nico však jasně řekl, že dosáhl, co chtěl, čímž připomněl například Jamese Hunta. Do sezóny 2016 dal vše, získal titul a už si nepotřeboval nic  dokázat.

Po kariéře se rychle adaptoval na úplně jiný svět. Dnes se věnuje podnikání, zejména projektům zaměřeným na udržitelnost, zelené technologie a elektromobilitu. Založil iniciativu Rosberg GreenTech, investuje do startupů, přednáší a vystupuje jako ambasador nových řešení v oblasti dopravy a energetiky. Ze závodníka se stal podnikatel.

Stále však je blízko motorsportu. S vlastním týmem Rosberg X Racing se zapojil do série Extreme E a objevuje se i jako expert během víkendů F1, zejména na německých a britských stanicích. Na trať se sice už nevrátil, ale svět závodů neopustil.

Za 10 sezón ve Formuli 1 stihl 206 Velkých cen. Vyhrál 23 závodů, 57krát se postavil na pódium a získal téměř 1600 bodů. Má také 30 pole position, 20krát zajel nejrychlejší kolo závodu a své statistiky korunoval v roce 2016, kdy získal mistrovský titul. Není to sice nejdelší kariéra v historii F1, ale Rosberg se do ní zapsal.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku