Plátěná střecha
Začneme tím co nejvíce definuje novinku italské automobilky – plátěnou střechou. Skládací plátěná střecha je složena z pěti vrstev a podle výrobce je akusticky srovnatelná s pevnou skládací střechou. Ferrari zákazníkům nabízí výběr látky na míru spolu s kontrastním prošíváním střechy. Díky skládacímu mechanismu se dokáže střecha sklopit za 13,5 vteřiny na tři části do zadních prostor automobilu. Ke sklopení střechy nemusíte stát na místě. Elektronika umožňuje manipulovat se střechou i během jízdy a to až do rychlosti 60 km/h.
Design Ferrari Roma Spider
Ferrari zvolilo plátěnou střechu kvůli úspoře místa v zavazadlovém prostoru, velké rozměry však nečekejte. Zavazadlový prostor má novinka v objemu 255 litrů. V případě, že vám tento objem nestačí lze sklopit opěradla zadních sedadel.
Zadní část auta byla navržena tak, aby design plynule navazoval na novou střechu. Zakončena je spoilerem z uhlíkových vláken a výrazným difuzorem. Sníženou torzní tuhost karoserie konstruktéři kompenzovali dodatečně zesílenými prahy a pevnějšími předními sloupky, respektive vyztuženým celým rámem předního okna.
Pro lepší obtékání vzduchu nad kabinou a lepší akustický komfort nainstalovali italští konstruktéři malý 5 mm výčnělek do rámu čelního skla.
Interiér Ferrari Roma Spider
V interiéru je změn minimum. Jeho provedení je totožné s předchozí verzí s pevnou střechou. Řidič dokáže přes nový volant ovládat většinu funkcí v autě (nemusí při jízdě skládat ruce z volantu). Pro sportovnější pocit je startovací tlačítko podsvíceno červenou barvou.
Přední sedadla jsou vyhřívaná a mají možnost elektronického nastavení v 18 směrech. Sedadla mohou být vybavena také vyhříváním krku. Do opěradel zadních sedadel byl patentován větrný deflektor, který má za úkol snížit turbulence v kabině. Deflektor lze ovládat do rychlosti 170 km/h, ale pouze v případě, že nejsou obsazena zadní sedadla. Zatím však nebylo představeno fungování tohoto systému ze strany automobilky.
Přestože se novinka odkazuje na La Dolce Vita, najdeme zde infotainment ovládaný přes 8,4 palcovou dotykovou obrazovku. Za příplatek je možné doplnit druhou obrazovku před spolujezdcem s úhlopříčkou 8,8 palce.
Co najdeme pod kapotou?
Ferrari Roma Spider je oproti předchozímu modelu s pevnou střechou těžší o 84 kilogramů (1 586 kg). Přesto podává stejné výkony. Pod kapotou najdeme 3,9 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 456 kW (620 koní). Nejvyšší točivý moment má novinka 760 Nm.
Novinka je poháněna 8-stupňovou dvouspojkovou převodovkou. Z místa dokáže akcelerovat na rychlost 100 km/h za 3,4 sekundy. Na svého předchůdce s pevnou střechou ztrácí ve sprintu na 200 km/h čtyři desetiny sekundy (čas 9,7 sekund). Maximální rychlost kabrioletu přesahuje 320 km/h.
Co Ferrari zatím neprozradilo, je cena nového Ferrari Roma Spider. Za předchozí model si italská automobilka účtuje 200 000 eur. Pokud vám novinka padla do oka, na konečnou cenu si budete muset ještě chvíli počkat. Co na ni říkáte? Zanechte nám komentář na sociálních sítích.
zakoupené na runder.cz 19.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024