Ostřejší design plný tradičních prvků
Mustang je jedním z nejúspěšnějších sportovních modelů historie. Během 58 let existence několika generací se z něj dokázalo prodat více než 10 milionů aut. Poslední generace byla představena v roce 2014 a stala se celosvětově nejprodávanějším kupé. Po devíti letech se již žádalo, aby došlo k představení té následující.
Sedmá generace Fordu Mustang má kódové označení S650. Postavena je na propracované platformě procházející generace s označením S550. Z designového hlediska můžeme mluvit spíše o evoluci, protože nový model čerpá z první a odcházející šesté generace. Vidno to na ostřejších liniích, svalnatějším postoji blatníků a na zkráceném zadním převisu. Odstraněny byly ikonické prolisy na dveřích, které byly inspirovány Mustangem ze 60. let. Slavná zadní světla zůstala zachovalá, nově však budou v LED provedení.
Poprvé budou jednotlivé verze Mustangu disponovat odlišným designem přední části. Vyšší řada pod označením GT bude mít větší sací otvory, specifický splittr a otvory na přední kapotě. Nejvyšší řadě s označením Dark Horse přibudou na přední masku „nozdry“ na dveřích rozšířené prahy, zadní křídlo či difuzor inspirovaný okruhovými speciály.
V nabídce budou mít zákazníci na výběr 12 různých barev karoserie a dva designy 19palcových disků kol. Dokonce je možné si vybrat ze dvou barevných provedení brzdových třmenů.
Interiérová revoluce
Od roku 2014 se toho hodně změnilo a proto největší mezigenerační změnou prošel právě interiér. Ten je standardně více digitalizován. Na palubové desce přibyly dvě společným sklem překryté obrazovky. Přístrojový panel s úhlopříčkou 12,4 palce a centrální displej s úhlopříčkou 13,2 palce. Rozhraní běží na nové platformě infotainmentu SYNC4 s hlasovým asistentem Alexe od Amazonu. Pro konzervativnější řidiče bude možné analogové zobrazení budíků.
Nejnovější multimédia disponují neuvěřitelnou grafikou, která je plně konfigurovatelná. Umožňuje to hráčům známá technologie Unreal Engine 3D pro renderování kvalitního 3D modelu Mustanga na obrazovce v reálném čase. Díky softwaru má být nastavení různých funkcí jednoduché a intuitivní. Jelikož žijeme v digitální době množství fyzických tlačítek bylo přesunuto na dotykové obrazovky.
Modernizací prošel i samotný volant, který má ve spodní části lehce zploštělý věnec. Na své si přijdou i milovníci technologií, protože přibyla indukční bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek, udržování v jízdním pruhu a nechybí ani USB porty pod stropem, aby bylo možné připojit kameru. Některé funkce bude možné ovládat na dálku prostřednictvím aplikace FordPass. Mezi takové funkce patří dálkové startování, odemykání, přístup k datům palubního počítače nebo zjištění polohy vozidla. Inspirací v tomto byl elektrický model Ford Mustang Mach-E.
V novém Mustangu nebudou využívány tvrdé plasty. Nahradí je měkké povrchy a kůže (sedadla, palubní deska či výplň dveří). Audiosystém B&O s 12 reproduktory a subwooferem se postará o kvalitní zvuk.
To nejdůležitější je pod kapotou
To nejdůležitější co nás zajímá se skrývá pod kapotou. Představeny byly dva typy motorů. Základním bude přeplňovaný čtyřválec 2,3 EcoBoost, který bude mít upravené vrtání a zdvih, nové turbo typu twin-scroll a v podstatě jde o zcela nový agregát. K dispozici bude v tomto případě šestistupňová manuální převodovka s meziplynem, pro rychlejší řazení.
Druhým bude čtvrtá generace vidlicového osmiválce 5,0 V8 Coyote. Motor nově dostal dvojité sání a dvě škrtící klapky, což urychlí reakci na stlačení plynu. V případě výkonu a technických údajů Ford na prezentaci toho moc neprozradil a tak si na to budeme muset ještě chvíli počkat. K dispozici bude také 10stupňová automatická převodovka.
Příplatkový paket Performance doplní Mustang o samosvorný diferenciál, sportovní výfuk s aktivními klapkami a brzdy Brembo. Verze GT a Dark Horse budou mít paket Performance automaticky. K dispozici bude i aktivní podvozek MagneRide, který monitoruje povrch vozovky tisíckrát za sekundu a okamžitě upravuje činnost tlumičů. Mustang bude také vybaven jízdními režimy Normal, Sport, Sleep, Drag a okruhovým Trackem. Největší vychytávkou bude elektronická ruční brzda, která byla vytvořena originál pro driftování.
Dark Horse
V Detroitu byla představena již výše zmíněná verze Dark Horse. Jedná se o nejostřejší verzi Fordu Mustang sedmé generace, která je věnována pro nejnáročnější zákazníky. Nabízí ještě vyšší rychlost, preciznější ovládání, lepší agilitu, vyšší odolnost a životnost. Ford sliboval ve variantě Dark Horse výkon sílu až 500 koní! Klíčovými prvky budou přídavný chladič motorového oleje, chladič převodového oleje pro automatickou převodovku, odlehčený chladič s větším odvodem tepla, výkonnější ventilátory chlazení a chladič diferenciálu. Spolu s tím nabídne agresivnější designové prvky a specifický chladný modrý odstín laku pod názvem Ember.
Tak co líbí se vám nový Ford Mustang sedmé generace? Očekává se, že se nový model dostane k zákazníkům až příští rok a přednostně prodej začne v USA. V Evropě se předpokládá úspornější verze se základním čtyřválcem. Ceny jsou zatím také neznámé a dozvíme se jich v průběhu příštího roku.
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 03.12.2024
zakoupené na runder.cz 26.11.2024
zakoupené na runder.cz 25.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.12.2024
zakoupené na runder.cz 27.11.2024