Nafta pochází z ropy. Tisíce uhlovodíkových sloučenin, které tvoří ropu, se oddělí bodem varu nebo destilací. Těžší část ropy z destilační věže se používá k výrobě nafty. Jednoduchá destilace nevytvoří dostatek ropy nebo nafty, takže se uskutečňuje tepelné / katalytické krakování / hydrokrakování, aby se vytvořily menší sloučeniny, které se mohou hydrogenizovat, aby se zlepšila barva a zápach a snížil obsah síry.
Mezi výhody patří o 25 až 30 procent lepší palivová účinnost než u zážehových motorů, mnohem větší točivý moment než u podobných zážehových motorů, nedostatek vyladění zapalování kvůli absenci zapalovacích svíček a robustnější konstrukce, která se při dobré péči projeví na delší životnosti motoru. Mezi nevýhody naftových motorů patří neustále rostoucí cena nafty, průměrný výkon dieselových motorů starší konstrukce a mnohem vyšší nároky na údržbu.
Nafta má vyšší hustotu energie než benzin, takže k vyrobení stejné energie je zapotřebí méně paliva. Naftové motory také spalují palivo při mnohem vyšší teplotě, což vede k efektivnějšímu spalování paliva.
Pojem „spalovač oleje“ se původně používal k označení parních strojů, které jako palivo používaly olej. Při hovorovém použití je však spalovač oleje dieselový motor, který se tak nazývá kvůli olejové struktuře nafty a také proto, že motorová nafta je často označována jako olej.
Bionafta není totéž jako běžná nafta. Je to alternativa nebo přísada do nafty, kterou lze použít v naftových motorech s malými nebo žádnými úpravami. Bionafta se nevyrábí z ropy, ale z rostlinných olejů nebo živočišných tuků, které byly chemicky upraveny.
V Indii se jatrofový olej považuje za nejpreferovanější volbu zdroje bionafty, protože nemá nepříznivé nebo negativní účinky na produkci obilí nebo jiného důležitého zemědělského zboží.
Benzinové motory pracují s velmi specifickým poměrem paliva a vzduchu. Ve vysokých nadmořských výškách je vzduch řidší - doslova: na kubickou stopu je méně molekul vzduchu. To znamená, že v horách musí benzinové motory přidávat menší množství paliva, aby byl poměr perfektní, což ovlivňuje výkon. Naftové motory mají turbodmychadla, která ve vysokých nadmořských výškách pumpují více vzduchu do spalovacích komor, což jim pomáhá dosahovat lepšího výkonu.
Je tomu tak proto, že nafta je mnohem hořlavější než benzin. V automobilu je k zapálení nafty zapotřebí intenzivní tlak nebo trvalý plamen. Na druhé straně, pokud hodíte zápalku do louže benzínu, nemusí se ani dotknout povrchu a hned vznítí výpary nad povrchem. Určitě to však nezkoušejte doma.
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 24.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 15.11.2024
zakoupené na runder.cz 23.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024