expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Rychlá doprava 

až do Vaší garáže

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Polestar 4 elektromobil, kterému chybí zadní okno!


Švédská automobilová značka Polestar není v našich končinách moc známá. Jedná se o poměrně mladou automobilku, která vznikla osamostatněním v rámci společnosti Volvo, a která patří pod čínský koncern Geely. Její výroba se soustřeďuje prioritně na elektromobily. Nedávno na autosalonu v Šanghaji představila svou neuvěřitelnou novinku s názvem Polestar 4. Jedná se o elektromobil typu SUV coupé, kterému designéři zrušili zadní okno! Ano, čtete správně žádné tam není.



Nezaměnitelný design bez zadního okna

Polestar pojmenoval zadní část kabiny jako intimní prostředí se sklopnými sedadly. Kvůli tomu se designéři rozhodli odstranit zadní okno, čímž novinku odlišili od předchozích modelů z portfolia. Polestar 4 bude dodáván s panoramatickým střešním oknem, které končí za hlavami cestujících vzadu (elektro-chromatický zatmavovací systém je za příplatek). Určitě jste si položili otázku, k čemu je toto dobré?

„Tohle je úžasné funkční zlepšení, když jsme odstranili zadní okno. V noci nevidíte jen dvě drobné tečky ve zpětném zrcadle, vidíte toho mnohem víc. A můžete se také podívat, co dělají vaše děti na zadních sedadlech, to vše stisknutím jediného tlačítka.“ vyjádřil se CEO Polestaru a zároveň designér Thomas Ingenlath.

Výhled řidiče přes zadní okno nahradí digitální zpětné zrcátko, které bude promítat obraz z HD kamery umístěné na střeše (širší zorné pole bez omezení). Funkci lze vypnout a obrazovka pak funguje jako běžné zpětné zrcátko. Řidič v něm však vidí jen na zadní cestující.

Polestar 4 je oproti svým předchůdcům větší, přestože je postaven na stejné platformě SEA od koncernu Geely. Nabízí rozměry 4 839 x 2 139 x 1 544 (délka x šířka x výška) s rozvorem až 2 999 mm. Zajímavostí jsou také bezrámová okna dveří či zcela zapuštěné kliky.

polestar-4-elektromobil-ktoremu-chyba-zadne-okno-3.jpg

polestar-4-elektromobil-ktoremu-chyba-zadne-okno-2.jpg

Interiér nabitý technologiemi

Jak už to v dnešní době bývá zvykem, i tento model je nabitý technologiemi. Uvnitř se nacházejí až tři různé displeje (14,7″ head-up displej, 10,2″ digitální přístrojová deska řidiče a 15,4″ centrální dotykový displej infotainmentu), které běží na operačním systému Android Auto. Samozřejmostí je podpora Apple Car. Ovládání je, jak už to bývá, přes dotykovou centrální obrazovku ve středu.

Polestar nezapomněl ani na milovníky dobré hudby. Interiér je ozvučen prémiovým audio systémem Harman Kardon se 16 reproduktory. V základní výbavě je v nabídce 12- reproduktorový audio systém s výkonem 1 400 W.

Interiér je převážně z udržitelných materiálů. Látka čalounění je vyrobena z recyklovaných PET lahví. V nabídce však bude dostupná alternativa s přírodní kůží Nappa, která je podle výrobce odebírána od chovatelů s kontrolovanými podmínkami pro zvířata.

Maximální bezpečnost je u švédských automobilek samozřejmostí. O bezpečnost se stará 9 airbagů, 12 kamer po celém autě, radar a 12 ultrazvukových snímačů.

polestar-4-elektromobil-ktoremu-chyba-zadne-okno-4.jpg

Nejrychlejší Polestar ze všech

Polestar 4 bude nejrychlejší model z celého portfolia švédské automobilky. Na představení byly avizovány dvě výkonnostní varianty.

Výkonnější varianta bude mít pod kapotou dva elektromotory s permanentními magnety (pohon 4x4). Jejich kombinovaný výkon bude slušných 544 koní (400 kW) s točivým momentem 686 Nm. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže již za 3,8 vteřiny. Maximální rychlost však výrobce zatím neuvedl.

Pokud dáte přednost slabší variantě musíte se uskromnit s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola. V tomto případě půjde o výkon 272 koní (202 kW) s točivým momentem 343 Nm.

Pod podlahou obou variant bude uložen akumulátor s kapacitou 102 kWh. S pohonem obou náprav na jedno nabití ujedete 560 km, v případě slabší verze je dojezd na jedno nabití 600 km.

Prodej nového Polestaru 4 začne nejprve v Číně, kde se bude vyrábět od listopadu letošního roku. V Evropě se ho dočkáme začátkem roku 2024. Na Slovensku se novinka prodávat neplánuje, ale pokud nemáte problém vycestovat do Německa, umíte si ji pořídit. Orientační cena se má pohybovat od 60 000 eur v základní výbavě.

Novinka je zajímavá zejména absentujícím zadním oknem, na které si musí udělat názor každý sám. Budeme rádi pokud se s námi o ten svůj podělíte na našich sociálních sítích.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

review-person-icon
Ověřená zákaznice

zakoupeno na runder.cz 12.09.2024

100%
Dobré ceny, rychlost dodání. Vše na 1*.
review-person-icon
Spokojený zákazník

zakoupeno na runder.cz 17.09.2024

100%
+ rychlost dodávky
review-person-icon
Spokojený zákazník

zakoupeno na runder.cz 20.08.2024

100%
Vše OK
Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Rychlá doprava  až do Vaší garáže
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku