expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Rychlá doprava 

až do Vaší garáže

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Praga Bohema – český hypersport, ze kterého vyrobí jen 89 kusů


Automobilovou značku Praga si starší ročníky pamatují jako slovenskou značku. Dnes jde o českou společnost Praga Cars, která je známá výrobou okruhových specialit, o čemž svědčí zejména jejich model R1. Její automobily jsou postaveny na tradičních českých kořenech a vidět to i na jejich novém autě s přívlastkem Bohema, které bylo představeno 23.11. Vozidlu už nyní můžeme dát přívlastek hypersport s dech beroucím designem. Bohemu výrobce specifikuje trojicí slov – lehkost, karbon a benzín. Ať se líbí pojďte se spolu s námi na ni podívat.



Okruhový speciál, se kterým můžete jít na nákup

Když se na Bohemu zadíváte, první co vás napadne je, že určitě jde o okruhový speciál. Nenechte se však splést. Nová Praga Bohema má homologaci, a když na to přijde klidně s ní můžete skočit na nákup nebo se sbalit někam na víkend. Tento vůz má dokonce hned dva zavazadlové prostory, které jsou ukryty před zadními koly. Dohromady mají objem 100 litrů a podle výrobce se do nich klidně vejde i například výstroj jezdce (helma, kombinéza, boty či rukavice). Vozidlu nechybí ani stěrače, směrovky, držák na mobil a nápoje či klimatizace.

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-1.jpg

Dechberoucí design Praga Bohemy

Základem automobilu je karbonový monokok, který obepínají karbonové panely karoserie. Karbonových dílů je na vozidle celkem 56 a nacházejí se dokonce i v kabině. Karbon je tedy u Bohemu materiálem číslo jedna. Při konstrukci vozidla byly ke snížení hmotnosti použity také hořčík a titan.

Nízké siluetě Bohemy dominují vnější zpětná zrcátka, která jsou na nejdelších konzolích jaké jste kdy viděli. Zadní část je přitom bez samostatně stojícího křídla (pro zachování aerodynamiky). Konstruktéři se rozhodli zakomponovat zadní spoiler přímo do linií auta.

Praga Bohema designem nápadně připomíná Aston Martin Valkyrie či Murray T-50. Všechny tyto vozy definuje design zkonstruovaný tak, aby vzduch obtékal auto, aby byly lehké, a aby měly co největší maximální přítlak. Karoserii Bohemy navrhl slovenský designér a konstruktér Juraj Mitro, který je známý hlavně díky roadsteru K1 Attack (pro Pragu nakreslil už například model R1).

O tom, že jde o špičkové auto světové úrovně, mluví i reklamní osobnosti, které za Bohemou stojí. Na ladění samotné techniky se spolupodílel slavný závodník Ben Collins (Stig z Top Gearu). Ambasadorem značky Praga Cars je Romain Grosjean, který novinku testoval na Slovakia Ringu. Právě bývalý pilot Formule 1 měl stát za zrodem myšlenky postavit hypersport tohoto typu.

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-2.jpg

Specifikace hypesportu

Celková aerodynamika vozu při rychlosti 250 kilometrů za hodinu generuje přítlačnou sílu 900 kilogramů, což je téměř na úrovni pohotovostní hmotnosti. Pomáhá to prototypu při vyšší rychlosti nevzlétnout.

Bohema opravdu neváží ani 1 tunu. Přesná váha novinky je jen 982 kilogramů. Této relativně nízké váze, která je při hypersportu nutná, napomáhá výše zmíněnému využití karbonu v konstrukci. Dokonce i samotné kotouče brzdového systému jsou z karbon–keramiky o průměru 380 milimetrů a se 6-pístkovými třmeny. Výsledná váha tak vůbec nepřekvapuje. Hypersport je postaven na 8" discích vpředu a 19" vzadu, obuté má pneumatiky Pirelli Trofeo R.

Milovníky spalovacích motorů jistě potěší to, že novinka nebude mít žádnou elektrickou verzi. V nabídce bude jen čistě benzinová verze. Motor je odvozen od šestiválcové 3,8litrové pohonné jednotky z Nissan GT-R se dvěma turbodmychadly. Upravila jej britská společnost Litchfield Engineering, čímž mu zajistila celkový výkon 710 koní při 6 800 otáčkách za minutu anejvyšší točivý moment 725 newtonmetrů od 3 000 do 6 000 otáček. Je to vůbec poprvé, kdy Nissan dal někomu oficiální povolení použít tuto pohonnou jednotku v jiném autě a navíc zjevně nebyly problémy ani s dalšími úpravami.

Praze nevyhovovala původní šestistupňová dvouspojková převodovka z Nissan GT-R. Proto v Bohemu najdeme šestistupňovou sekvenční převodovku Hewland s robotizovanou spojkou, takže můžete jezdit buď jako s automatem, nebo v ostrém režimu využívat jednotlivé stupně páčkami pod karbonovým volantem s integrovaným displejem.

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-4.jpg

Limitovaná edice pro milionáře

Praga plánuje spustit výrobu novinky v roce 2023. První kusy by měly dorazit k zákazníkům během první poloviny příštího roku. Máte-li zájem, dejte si pozor, protože půjde o limitovanou edici. Praga se rozhodla, že z Bohemy vyjde jen 89 exemplářů, což odkazuje na výročí vítězství automobilky během prvního ročníku soutěže 1000 mil československých z roku 1933. Novinka se bude prodávat za 1,28 milionu eur.

Výrobce ještě spoustu detailů ladí a proto je třeba brát údaje o dynamice s rezervou. Praga však momentálně udává zrychlení na 100 kilometrů za hodinu za méně než 2,3 sekundy a maximální rychlost více než 300 kilometrů za hodinu. Tak co převezli byste se?

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-3.jpg

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

review-person-icon
Spokojený zákazník

zakoupeno na runder.cz 13.09.2024

100%
v pohodě z domova
review-person-icon
Ověřený zákazník

zakoupeno na runder.cz 20.08.2024

100%
  • + rychlý a bezproblémový obchod , komunikace obchodu se zákazníkem , cena mnou zakoupeného zboží
review-person-icon
Spokojený zákazník

zakoupeno na runder.cz 09.09.2024

100%
Rychle , komunikativně celková spokojenost
Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Rychlá doprava  až do Vaší garáže
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku