Ralf Schumacher se narodil 30. června 1975 v německém Hürthu a o motoristický sport se zajímá od útlého dětství. Stejně jako jeho slavnější bratr Michael Ralf také začal jezdit na motokárách už v dětství, a to ve věku pouhých tří let.
Jeho dětství bylo obecně poznamenáno častými návštěvami závodních tratí, kde si vybudoval pověst talentovaného řidiče. Postupem času se Ralf přesunul z motokár k závodění v německé Formuli 3, kde v roce 1994 zahájil svou kariéru. Jeho výkony v této kategorii byly pozoruhodné a právě díky nim upoutal pozornost týmů Formule 1.
Zatímco ve svém premiérovém ročníku získal 158 bodů a skončil třetí, v následující sezóně 1995 už byl se 171 body vicemistrem světa.
Po úspěšném působení ve Formuli 3 následoval přesun do prestižní japonské Formule Nippon. Toto období mu také přineslo první úspěch v šampionátu, když si v sezóně 1996 dojel pro titul se 40 body. O rok později už přišel jeho debut v F1.
Během dvou let v Japonsku získal Ralf Schumacher nejen cenné zkušenosti, ale také řadu výjimečných výsledků. To vše spolu se známým Schumacherovým jménem muselo přitáhnout pozornost týmů Formule 1. Tak se také stalo a již o rok později vstoupil do kolotoče královny motorsportu, kde setrval celých 11 sezón a celkem ve 3 týmech.
Po úspěšném období ve Formuli Nippon se Ralf zaměřil na Formuli 1, kde v roce 1997 zahájil svou kariéru v týmu Jordan. Tento tým vstoupil do své první sezóny v nových barvách a sliboval si od talentu Ralfa Schumachera velké výsledky. Bohužel spolehlivost monopostu byla velmi nízká, a tak Ralf ve své první sezóně získal pouze 13 bodů.
Přestože se musel adaptovat na nové prostředí a vyrovnat se s velkou konkurencí, podařilo se mu při svém třetím startu ve Velké ceně Argentiny, kde skončil sedmý, získat body, což mu vyneslo první bod v kariéře F1.
Rok 1998 už byl pro Ralfa o něco úspěšnější, protože tým Jordan přešel na motory Mugen-Honda, což znamenalo zlepšení výkonu i spolehlivosti monopostu.
Ralf letos jasně ukázal, že je schopným závodníkem, a dvakrát se umístil na stupních vítězů. Ve Velké ceně Belgie, která byla ovlivněna deštěm a nehodami, dojel na druhém místě a získal tak pro tým také velmi důležité body.
Svůj úspěch pak zopakoval i v následující Velké ceně Itálie v Monze, kde dojel třetí. Přestože celkově skončil na 10. místě se 14 body, v roce 1998 se mu dařilo bodovat mnohem pravidelněji. Toho si všimli i jeho konkurenti, konkrétně tým Williams, který se stal jeho další zastávkou.
Po angažmá u Jordanu přestoupil Ralf Schumacher v sezóně 1999 do Williamsu, což se ukázalo jako důležitý krok vpřed vjeho kariéře. Již v prvním roce svého působení v týmu získal 35 bodů, což mu vyneslo šesté místo v konečném pořadí jezdců. I tento rok byl pro něj důležitý, protože ne méně než třikrát skončil na stupních vítězů.
V roce 2000 Ralf pokračoval v týmu Williams, a přestože získal méně bodů, konkrétně 24, dokázal vylepšit své celkové umístění a skončil již na pátém místě. O rok později přišla vítězství, konkrétně tři, a celkové 4. místo se 49 body.
V sezóně 2002 pokračoval v úspěších u Williamsu. Opět skončil na 4. místě, tentokrát však se ziskem pouhých 42 bodů, ale na stupních vítězů se umisťoval poměrně pravidelně.
Sezóna 2003 byla Ralfovým nejlepším bodovým výsledkem v jednom roce. Se dvěma vítězstvími a řadou dalších bodovaných umístění získal až 58 bodů. Letos mu to však paradoxně stačilo na 5. místo v celkovém pořadí.
Jeho poslední rok u Williamsu v roce 2004 však nebyl jen o úspěších, ale také o problémech. Monopost měl časté technické problémy, na Velké ceně Kanady byl diskvalifikován a nejednou závod nedokončil. Celkově získal pouze 24 bodů a skončil na devátém místě. Tento rok byl také jeho posledním s týmem Williams.
Ralf Schumacher ukončil aktivní kariéru ve formuli 1 v roce 2007 po třech letech v týmu Toyota. Právě sem přestoupil koncem roku 2004 z Williamsu a zpočátku se zdálo, že to oživí jeho kariéru. Alespoň v jeho první sezóně.
Během svého prvního roku u Toyoty v roce 2005 dosáhl slušných výsledků a pomohl týmu ke čtvrtému místu v Poháru konstruktérů a šestému místu v celkovém pořadí jezdců. Další dvě sezóny už ale byly obtížné, zejména v roce 2007, kdy se mu podařilo získat celkově pouze 5 bodů a skončil až na 16. místě.
Proto se letos rozhodl úplně ukončit kariéru v F1. Více se soustředil na svůj osobní život a středem pozornosti se stala jeho rodina.
V soukromém životě se teprve nedávno odvážil veřejně přiznat ke své homosexuální orientaci, což je v prostředí motorsportu známém svým konzervatismem považováno za významný čin. Jako závodní jezdec však zůstal aktivní, i když mimo F1.
To platilo přinejmenším v letech 2008 až 2012, kdy jezdil v seriálu DTM. Kromě toho se ujal také role televizního komentátora a experta na F1, který přispívá svými znalostmi a pohledem na věc do přenosů a analýz závodů. Stejně jako mnoho dalších bývalých jezdců formule 1 je tedy Ralf Schumacher stále součástí světa rychlých závodů.
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024