expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Ralf Schumacher: životopis, kariéra ve Formuli 1 a současnost


13.10.2024
 | 
6 min. čtení.

Narození, dětství, motokáry, Formule 3 a Formule Nippon

Ralf Schumacher se narodil 30. června 1975 v německém Hürthu a o motoristický sport se zajímá od útlého dětství. Stejně jako jeho slavnější bratr Michael Ralf také začal jezdit na motokárách už v dětství, a to ve věku pouhých tří let.

Jeho dětství bylo obecně poznamenáno častými návštěvami závodních tratí, kde si vybudoval pověst talentovaného řidiče. Postupem času se Ralf přesunul z motokár k závodění v německé Formuli 3, kde v roce 1994 zahájil svou kariéru. Jeho výkony v této kategorii byly pozoruhodné a právě díky nim upoutal pozornost týmů Formule 1.

Zatímco ve svém premiérovém ročníku získal 158 bodů a skončil třetí, v následující sezóně 1995 už byl se 171 body vicemistrem světa.

Po úspěšném působení ve Formuli 3 následoval přesun do prestižní japonské Formule Nippon. Toto období mu také přineslo první úspěch v šampionátu, když si v sezóně 1996 dojel pro titul se 40 body. O rok později už přišel jeho debut v F1.

Během dvou let v Japonsku získal Ralf Schumacher nejen cenné zkušenosti, ale také řadu výjimečných výsledků. To vše spolu se známým Schumacherovým jménem muselo přitáhnout pozornost týmů Formule 1. Tak se také stalo a již o rok později vstoupil do kolotoče královny motorsportu, kde setrval celých 11 sezón a celkem ve 3 týmech.

Start v F1: první dvě sezóny 97 a 98 v Jordánsku

Po úspěšném období ve Formuli Nippon se Ralf zaměřil na Formuli 1, kde v roce 1997 zahájil svou kariéru v týmu Jordan. Tento tým vstoupil do své první sezóny v nových barvách a sliboval si od talentu Ralfa Schumachera velké výsledky. Bohužel spolehlivost monopostu byla velmi nízká, a tak Ralf ve své první sezóně získal pouze 13 bodů.

Přestože se musel adaptovat na nové prostředí a vyrovnat se s velkou konkurencí, podařilo se mu při svém třetím startu ve Velké ceně Argentiny, kde skončil sedmý, získat body, což mu vyneslo první bod v kariéře F1.

Rok 1998 už byl pro Ralfa o něco úspěšnější, protože tým Jordan přešel na motory Mugen-Honda, což znamenalo zlepšení výkonu i spolehlivosti monopostu.

Ralf letos jasně ukázal, že je schopným závodníkem, a dvakrát se umístil na stupních vítězů. Ve Velké ceně Belgie, která byla ovlivněna deštěm a nehodami, dojel na druhém místě a získal tak pro tým také velmi důležité body.

Svůj úspěch pak zopakoval i v následující Velké ceně Itálie v Monze, kde dojel třetí. Přestože celkově skončil na 10. místě se 14 body, v roce 1998 se mu dařilo bodovat mnohem pravidelněji. Toho si všimli i jeho konkurenti, konkrétně tým Williams, který se stal jeho další zastávkou.

Přestup do Williamsu a sezóny od roku 99 do roku 04

Po angažmá u Jordanu přestoupil Ralf Schumacher v sezóně 1999 do Williamsu, což se ukázalo jako důležitý krok vpřed vjeho kariéře. Již v prvním roce svého působení v týmu získal 35 bodů, což mu vyneslo šesté místo v konečném pořadí jezdců. I tento rok byl pro něj důležitý, protože ne méně než třikrát skončil na stupních vítězů.

V roce 2000 Ralf pokračoval v týmu Williams, a přestože získal méně bodů, konkrétně 24, dokázal vylepšit své celkové umístění a skončil již na pátém místě. O rok později přišla vítězství, konkrétně tři, a celkové 4. místo se 49 body.

V sezóně 2002 pokračoval v úspěších u Williamsu. Opět skončil na 4. místě, tentokrát však se ziskem pouhých 42 bodů, ale na stupních vítězů se umisťoval poměrně pravidelně.

Sezóna 2003 byla Ralfovým nejlepším bodovým výsledkem v jednom roce. Se dvěma vítězstvími a řadou dalších bodovaných umístění získal až 58 bodů. Letos mu to však paradoxně stačilo na 5. místo v celkovém pořadí.

Jeho poslední rok u Williamsu v roce 2004 však nebyl jen o úspěších, ale také o problémech. Monopost měl časté technické problémy, na Velké ceně Kanady byl diskvalifikován a nejednou závod nedokončil. Celkově získal pouze 24 bodů a skončil na devátém místě. Tento rok byl také jeho posledním s týmem Williams.

Konec kariéry u Toyoty, rodina, coming out a to, co dělá dnes.

Ralf Schumacher ukončil aktivní kariéru ve formuli 1 v roce 2007 po třech letech v týmu Toyota. Právě sem přestoupil koncem roku 2004 z Williamsu a zpočátku se zdálo, že to oživí jeho kariéru. Alespoň v jeho první sezóně.

Během svého prvního roku u Toyoty v roce 2005 dosáhl slušných výsledků a pomohl týmu ke čtvrtému místu v Poháru konstruktérů a šestému místu v celkovém pořadí jezdců. Další dvě sezóny už ale byly obtížné, zejména v roce 2007, kdy se mu podařilo získat celkově pouze 5 bodů a skončil až na 16. místě.

Proto se letos rozhodl úplně ukončit kariéru v F1. Více se soustředil na svůj osobní život a středem pozornosti se stala jeho rodina.

V soukromém životě se teprve nedávno odvážil veřejně přiznat ke své homosexuální orientaci, což je v prostředí motorsportu známém svým konzervatismem považováno za významný čin. Jako závodní jezdec však zůstal aktivní, i když mimo F1.

To platilo přinejmenším v letech 2008 až 2012, kdy jezdil v seriálu DTM. Kromě toho se ujal také role televizního komentátora a experta na F1, který přispívá svými znalostmi a pohledem na věc do přenosů a analýz závodů. Stejně jako mnoho dalších bývalých jezdců formule 1 je tedy Ralf Schumacher stále součástí světa rychlých závodů.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku