expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Rychlá doprava 

až do Vaší garáže

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Rozdělení olejů podle klasifikace ACEA


Klasifikace ACEA dělí motorové oleje do tří skupin- oleje pro zážehové motory (označené písmeno „A“), oleje pro vznětové motory osobních a lehkých užitkových vozidel (označené písmeno „B“) a oleje pro vysoce výkonné vznětové motory (označené písmeno \"E\"). Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od \"1\" výše). V zásadě platí, že čím je číslo vyšší, tím je kvalitnější olej.



Označování olejů podle klasifikace ACEA:

A1-96 nově A1-02 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin, tvorbou kalů a opotřebováním, s vysokou odolností proti oxidaci při vysokých teplotách. Umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% v porovnání s oleji 15W-40

A2-96 - jako A1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4

A3-96 nově A3-02 - jako A2- 96, s vyšší odolností proti oxidaci při vysokých teplotách, vyšší výkonnost než u CCMC G5

A4-00 - určena pro vysokovýkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem

A5-01 nově A5-02 - vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel. Koncipováno pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny. Oleje s velmi dobrou vysokoteplotní střihovou stabilitou

B1-96 nově B1-02 - oleje zajišťující vysokou ochranu pístu proti tvorbě usazenin a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2.5% v porovnání s oleji 15W-40

B2-96 - jako B1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

B3-96 - jako B2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

B4-98 nově B4-02 - jako B3- 96, ale pro motory s přímým vstřikováním

B5-01 nově B5-02 - vysoce výkonné motorové oleje pro dieselové motory s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou

E1-96 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin a vaček proti opotřebení, lepší než u CCMC D4 (zrušena)

E2-96 - oproti E1-96 lepší vlastnosti, zejména vyšší čistota a nižší opotřebování motoru

E3-96 - jako E2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC D5

E4-98 - oleje pro vznětové motory nejvyšší výkonnostní úrovně (tzv. SHPD - Super High Performance Diesel) s prodlouženými intervaly výměny oleje.

E5-98 nově E5-02 - oleje pro vysoko a středně zatížení do motory s turbodmychadlem i bez něj zaměřena Zejména na motory z Americké produkce. Čistota pístu jako u ACEA E3-98, ale snížené opotřebení motoru vůči E3 a E4

E6 - vysoce stabilní oleje podporující čistotu pistoli, snižující opotřebování (včetně působením Sazi) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučen pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory, splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémem EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NO (Selective Catalitic Reduction). Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry (50 ppm)

E7 - stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěně válce. Omezuje opotřebování (včetně působením Sazi), vznik usazenin v Turbodmychadle. Olej je doporučen pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR no (Selective Catalitic Reduction). není vhodný pro systémy DPF (Diesel Particulate Filter).

C1 – motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s velmi nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. FORD) Stabilní motorový olej, kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné benzinové a dieselové motory osobních a lehkých nákladních aut se systémem DPF Diesel a TWC (katalyzátor), které vyžadují nízkoviskózní motorové oleje se sníženým obsahem SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popel, síra, fosfor) a HTHS vyšší než 2,9 mPa.s. Tyto motorové oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s

C2 – motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. PSA)Stabilní motorový olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné benzinové a dieselové motory osobních a lehkých nákladních aut se systémem DPF Diesel TWC (katalyzátor)

C3 – motorové oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (Renault, Hyundai, MB …)Stabilní motorový olej, kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémem DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst).Tyto motorové oleje systémů.

C4 -motorové oleje určené pro použití ve vysoce výkonných benzinových a naftových motorech osobních a lehce užitkových automobilů vybavených filtry pevných částic (DPF), požadujícími nízký obsah síry, fosforu a sulfátového popela. Tyto oleje zvýší životnost DPF a TWC (katalyzátor).

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Rychlá doprava  až do Vaší garáže
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku