expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Rychlá doprava 

až do Vaší garáže

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Rozdíl mezi olejem do klasických a závodních aut


Závodní auto vyžaduje jiné produkty a péči než denní auto. Zatímco běžné auto je navrženo pro každodenní použití, kde výhody, jako je spotřeba paliva a pohodlí, hrají důležitou roli, závodní vůz je navržen tak, aby z vozidla dosáhl maximálních výsledků s velmi specifickým cílem. My se dnes podíváme na to, jaký je rozdíl mezi olejem do klasických a závodních aut.



Motory v běžných automobilech jsou navrženy pro pohodlnou jízdu a musí vydržet dlouho. To je důvod, proč je energie rozložena na rozsah otáček za minutu (otáčky za minutu), aby se dosáhlo lineárního zrychlení. Naopak, závodní auta jsou navrhována zcela jinak . Podvozek, pneumatiky, motor, zavěšení kol, interiér a aerodynamika byly často upraveny tak, aby bylo dosaženo nejlepších výsledků. Materiály v závodním autě jsou obvykle citlivější a vyžadují ty nejlepší dostupné produkty. Používání produktu s mírně odlišnými specifikacemi, než je nutné, může mít za následek špatný výkon nebo dokonce poškození částí.

Obzvlášť na motor se kladou vysoké požadavky. Motor v závodním autě musí vydržet hodně. Tyto motory jsou často vyladěny a navrženy tak, aby poskytovaly maximální výkon a točivý moment při vysokých otáčkách. Vytváří extrémní teplo a tlak, který by se v normálním autě nevyskytoval. To je samozřejmě pro motor velmi náročné, a proto by olej měl odpovídajícím způsobem poskytovat ochranu .

Motorový olej u klasických aut je určen k čištění, ochraně a mazání motoru během 10 000 km. Musí mít vlastnosti jako ochrana proti opotřebení, dlouhá životnost oleje, maximální hospodárnost paliva, ochrana proti korozi a oxidační odolnost. Na druhé straně, olej v závodních autech se vyměňuje velmi často po jednom nebo několika závodech. Častokrát si umíte vlastnosti motorového oleje vylepšit aditivací pro zlepšení vlastností oleje .

Oxidace motorového oleje se zdvojnásobuje s každým zvýšením teploty oleje o 10°C a v závodních automobilech je teplota obvykle výrazně vyšší než ve standardních vozidlech dále, protože závodní motory vydrží vysoké tlaky a zatížení , potřebují zvláštní ochranu proti opotřebení. Jsou to aditiva proti opotřebení či přísady snižující tření, jako jsou, které se často přidávají ve snaze snížit tření mezi všemi pohybujícími se částmi motoru.

Nejběžnějším typem závodního oleje je viskozitní stupeň 10W-60 založen na směsi plně syntetického PAO základního oleje skupiny IV.

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Rychlá doprava  až do Vaší garáže
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku