Kompaktní sportovní kupé
Kompaktní rozměry spolu s hnacím ústrojím a technologií podvozku přizpůsobenou z modelů M3 a M4 (CLAR platforma) jsou jádrem konceptu vozidla, který dává nové generaci dvoudveřového modelu okouzlující agilitu a ovladatelnost. Výrazný charakterový profil se projevuje v expresivním designu exteriéru s atletickými proporcemi kupé. Nové BMW M2 pokračuje v různých atributech v tradici značky sportovních modelů s kompaktními rozměry, která začala v roce 1973 příchodem BMW 2002 turbo. Staví také na úspěchu svého předchůdce, z něhož se po celém světě prodalo téměř 60 000 kusů.
Novinka se snaží navázat na svého úspěšného předchůdce. Velikostně je však o 119 milimetrů delší, 16 milimetrů širší ao 11 milimetrů nižší oproti předchozí generaci. Rozvor nápravy narostl o 54 milimetrů, což přináší prostornější interiér. Rozchod kol se vpředu zvětšil o 38 milimetrů a pouze o 4 milimetry vzadu. Těmito novými úpravami nová M2 generace připomíná technicky zmenšenou M4 v kompaktnější verzi.
Design novinky z dílny mnichovské automobilky přichází s velkou bezrámovou mřížkou chladiče s horizontálními lištami, která se pojí s třídílným spodním přívodem vzduchu s téměř pravoúhlými obrysy (známý M vzhled). Po bocích přední části se nacházejí bezrámové ledvinky s téměř čtvercovými otvory, což působí agresivně. Design byl vypracován s důrazem na přívod chladicího vzduchu a aerodynamickou rovnováhu.
Z profilu si můžeme všimnout, že došlo k rozšíření blatníků a prahů, které udávají tón bočnímu pohledu. Typická emková zrcadla zůstala zachována. Také zadní část nového BMW M2 působí kompaktním a silným dojmem. Přidává množství individuálních prvků v podobě poutavého spoileru na víku zavazadlového prostoru, vertikálně uspořádaných reflektorů, vložek difuzéru zadního spoileru a dva páry koncovek výfuku, které jsou umístěny daleko od vnějších okrajů. Specifická M kola mají vpředu průměr 18 palců a vzadu 20 palců.
Zákazníci mají na výběr pět laků karoserie. V nabídce je nový modrý odstín Zandvoort Blue a červený lak Toronto Red. Za příplatek je dostupná M Carbon střecha, která snižuje hmotnost vozidla o 6 kilogramů, a adaptivní LED světla.
BMW M2 interiér
Z pohledu řidiče je nejvýraznějším interiérovým prvním nejmodernější architektura s digitálním přístrojovým štítem a infotainmentem iDrive 8. Jak už to v nových automobilech bývá, na palubové desce se nacházejí dva velké dotykové obrazovky BMW Curved Display (12,3 a 14,9 palců). Operační systém spolu s obrazovkami byly navrženy pro intuitivní interakci mezi řidičem a vozidlem. Systém iDrive 8 umožňuje personalizaci pomocí BMW ID a aplikace My BMW, jakož i používání osobní eSIM ve vozidle. Integrace chytrého telefonu pro Apple Car a Android Auto je také součástí standardní výbavy nového BMW M2 a nechybí ani 5G anténní systém pro optimalizované připojení. Díky M Drive Analyseru a stopkám M Laptimer můžete vyhodnocovat do detailů své jízdní výkony na okruhu.
Řidič a spolujezdec jsou standardně vítáni sportovními sedadly v designu specifickém pro daný model z mikrovlákna Sensatec a Alcantara. Alternativně jsou k dispozici M sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a perforovanými povrchy v kůži Vernasca s textilií Sensatec. Je možné dokoupit i karbonová sedadla, která jsou vyráběna z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu. V tomto případě se sníží hmotnost vozidla o 10,8 kilogramů!
Nové BMW M2 není jen atraktivním supersportem. Ve výbavě nechybí ani výkonná audiosoustava, navigace BMW Maps či 3zónová klimatizace. Nechybí ani možnost nastavení jízdního režimu tlačítkem Setup na středové konzole. V případě sklopení zadních sedadel umíte v M2 převézt i větší náklad (390 litrů).
Co se schovává pod kapotou
Mnichovská automobilka se u nové generace rozhodla pod kapotu zakomponovat řadový šestiválec 3,0 TwinPower turbo, který má výkon 338 kW (460 koní) s točivým momentem 550 Nm. Svým výkonem překonává předchůdce a dokonce nejvýkonnější limitovanou edici M2 CS. Ve standardní výbavě je v nabídce 8-stupňová automatická převodovka. Fanoušci manuálů si mohou dokoupit šestistupňovou manuální převodovku.
BMW M2 dokáže s automatickou převodovkou dosáhnout 100 km rychlosti za 4,1 sekundy. Rychlost 200 km dokáže dosáhnout za 13,5 vteřiny. Manuální převodovka je pomalejší, protože převody jsou pomalejší a má méně převodových stupňů. V tomto případě dosáhne vozidlo 100 km rychlosti za 4,3 sekundy a 200 km rychlosti za 14,3 sekundy. Nutno podotknout, že tato zrychlení jsou i přes vázu 1 800 kilogramů. Maximální rychlost končí při údaji 250 km/h, ale s balíkem M Driver Package zaúřaduje omezovač při rychlosti 285 km/h.
Výbava s automatickou převodovkou má nižší spotřebu paliva, která se pohybuje 9,6 – 9,8l/100 km. V případě manuální převodovky je to 10 – 10,2l/100 km. Takové auto si však koupí zákazníci, kteří neřeší spotřebu paliva a chtějí si vůz naplno užít.
Prodej novinky bude spuštěn v dubnu příštího roku. Výrobu podle informací bude zajišťovat mexický závod v San Luis Potosí. Zajímavostí je také, že si za manuální převodovku zákazníci musí připlatit (verze s automatem bude levnější, což se často nestává). Předpokládaná cena by měla být u automatu 72 000 eur. Za manuál si připlatíte přibližně 500 eur.
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024