Škoda Octavia patří u nás mezi nejoblíbenější značky a modely, ať už se jedná o stylový sedan nebo praktické combi. Léta patří mezi nejprodávanější modely iv Evropě obecně a to proto, že si dokázala vybudovat pověst spolehlivého a všestranného společníka. Nyní se podíváme na historii modelu i to, proč je pořád na špici.
Příběh Škoda Octavia se začal psát již v roce 1959. První Octavia byla elegantní sedan s jednoduchým, ale na tu dobu s opravdu funkčním designem.
Název Octavia symbolizoval osmý poválečný model automobilky. Kromě sedanu se vyráběla také jako praktické kombi, které se stalo oblíbené zejména jako rodinné auto. Motory sice neohurovaly výkonem, ale byly spolehlivé a nenáročné na údržbu. O úspěchu modelu svědčí i to, že výroba první Octavie skončila neuvěřitelně až v roce 1971.
Po dlouhých letech ticha se Octavia vrátila na scénu v roce 1996 pod křídly Volkswagenu. První moderní generace, známá jako Octavia I, přišla jako liftback s praktickými 5 dveřmi, později také jako prostorné kombi. Design byl jednoduchý a elegantní.
Pod kapotou se nacházela široká paleta motorů od základních benzínových čtyřválců 1.4 MPI až po turbodiesel 1.9 TDI, který se proslavil svojí nízkou spotřebou. ale nabízel solidní zpracování.
Přestože Octavia byla postavena na platformě Golfu IV, což jí zajistilo skvělé jízdní vlastnosti, přinášela přímo neuvěřitelně mnoho prostoru. Kombinace praktického kufru, spolehlivých motorů a dostupné ceny byla na tu dobu úžasná.
Druhá generace Škody Octavia, představená v roce 2004, posunula laťku ještě výše a ukázala, že úspěch první generace nebyl vůbec náhodný.
Design Octavie II byl modernější, elegantnější a působil robustněji. Auto opět stálo na platformě Volkswagen Golf, tentokrát páté generace, což mu přineslo lepší jízdní vlastnosti, vyšší komfort a zejména mnohem větší stabilitu na silnici.
I Octavia II se nabízela ve dvou základních karosářských verzích a to jak praktický liftback a prostorné kombi. Kombi verze si opět získala srdce rodin a firem díky obrovskému kufru a variabilnímu interiéru. Výjimečnou byla také verze Scout vybavená pohonem všech čtyř kol a zvýšeným podvozkem pro terén.
Pod kapotou nabízelo auto širokou škálu motorů. Benzinové zahrnovaly spolehlivý 1.6 MPI, 1.8 TSI a silný 2.0 FSI, naftové motory 1.9 TDI a 2.0 TDI byly oblíbené díky úspornosti. Sportovní verze RS potěšila silnými agregáty 2.0 TFSI a 2.0 TD.
Ve výbavě nechyběly prvky jako dvouzónová klimatizace, parkovací senzory, tempomat či moderní audiosystém. Vyšší verze nabízely kožené sedačky, vyhřívaná sedadla a xenonová světla. Jednou z největších výhod Octavie II byl obrovský kufr, který patřil mezi největší ve své třídě. Zkrátka, priority byly naprosto jasné.
Třetí generace Škody Octavia , představená v roce 2012, přinesla zcela nový design s ostrými liniemi a širší maskou chladiče. Využila modulární platformu MQB od Volkswagenu a tak měla nižší hmotnost a lepší jízdní vlastnosti a bezpečnost.
Octavia III byla opět dostupná jako praktický liftback a prostorné kombi, které si rodiny a firemní zákazníci okamžitě oblíbily pro kufr i variabilitu interiéru. Verze Scout s pohonem všech čtyř kol a zvýšeným podvozkem nabízela robustnost a schopnost zvládnout i nezpevněné cesty v terénu a to v maximálním luxusu.
I zde se objevila široká paleta motorů, benzinové zahrnovaly 1.2 TSI, 1.4 TSI a 2.0 TSI ve verzi RS, naftové zase zastupovaly 1.6 TDI a silnější 2.0 TD. Výbava znovu držela krok s dobou, například přes infotainment s dotykovým displejem.
Součástí výbavy byly i adaptivní tempomat, parkovací senzory, automatické parkování, LED světla, automatické nouzové brzdění či monitorování mrtvého úhlu.
Mezi hlavní přednosti patřily obrovský kufr, prostorný interiér, nízká spotřeba paliva a stabilní jízdní vlastnosti. Octavia III se stala bestsellerem díky spolehlivosti, praktičnosti a výbornému poměru ceny a hodnoty, což z ní udělalo ideální auto. Navíc oproti předešlým generacím přinášela na tu dobu opravdu krásný design.
Čtvrtá generace Škody Octavia dorazila v roce 2019 s ambicí navázat na úspěch svých předchůdců a posunout hranice střední třídy ještě výše.
Už na první pohled je jasné, že se to povedlo. Auto zaujme výrazným designem s ostrými liniemi, sportovním nádechem a moderním světelným podpisem LED technologie. Je delší, širší a nabízí mnohem více prostoru pro posádku i zavazadla.
Octavia IV je dostupná jako liftback i rodinné kombi s mimořádně velkým kufrem. I zde existuje Scout s pohonem všech kol, která má robustní oplastování a vyšší světlou výšku pro jízdu v náročnějších podmínkách. Sportovní verze RS zase kombinuje agresivní vzhled s výkonnými motory a sportovním podvozkem.
Pod kapotou najdeme benzinové motory 1.0 TSI, 1.5 TSI a 2.0 TSI, které spojují výkon s efektivností. Naftové agregáty 2.0 TDI nabízejí nízkou spotřebu a novinkou jsou plug-in hybridní a mild-hybridní technologie pro nižší emise.
Ve výbavě dominují moderní technologie. Stylové je zejména ambientní osvětlení a head-up displej, ale součástí výbavy jsou i bezpečnostní systémy, jako například adaptivní tempomat, monitorování mrtvého úhlu a automatické nouzové brzdění. Zkrátka, Octavia je znovu přesně taková, jak byste chtěli od auta s její historií.
zakoupené na runder.cz 01.01.2025
zakoupené na runder.cz 13.01.2025
zakoupené na runder.cz 15.01.2025
zakoupené na runder.cz 08.01.2025
zakoupené na runder.cz 07.01.2025
zakoupené na runder.cz 14.01.2025