expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Suzuki značka: začátky, historie, modely a zhodnocení




Vznik a založení značky Suzuki a její stručná historie

Suzuki Motor Corporation , dnes známá jako výrobce automobilů a motocyklů, byla založena v roce 1909 Michio Suzukim v Japonsku, ve městě Hamamatsu. Původně se firma věnovala výrobě tkalcovských strojů pro místní hedvábný průmysl.

V roce 1937 však Michio Suzuki rozpoznal potenciál v rozšiřujícím se automobilovém průmyslu a rozhodl se diverzifikovat svoji firmu směrem k výrobě automobilů. Tento přechod nebyl jednoduchý, jelikož Suzuki začal s vývojem vlastního vozu, který vedl k vytvoření několika prototypů aut do začátku roku 1940.

Navzdory počátečnímu úspěchu, válečné období a stejně tak i poválečné regulace, značně omezily možnosti této společnosti na rozvoj v automobilovém sektoru a Suzuki se tak muselo vrátit ke svým kořenům ve výrobě tkalcovských strojů.

Později, po druhé světové válce, v roce 1952 Suzuki úspěšně vstoupilo na trh s motocykly s modelem Power Free. V podstatě šlo o malé a motorizované kolo.

Tento model však zaznamenal průlom a pomohl Suzuki získat dobré jméno v rychle se rozvíjejícím japonském motocyklovém průmyslu. Už o tři roky později značka představila svůj první vůz, Suzuki Suzulight. Tento model představoval významný milník v historii a stanovil základy pro budoucí růst v automobilovém průmyslu.

Nejprve motocykly, pak auta Swift, Baleno, Samurai a Vitara

Suzuki nejprve zahájilo svou cestu v automobilovém a motocyklovém průmyslu výrobou motocyklů, které si rychle získaly popularitu díky své vysoké kvalitě a inovativnosti. Tento úspěch v oblasti dvoukolých vozů položil pevné základy pro rozšíření značky do automobilového sektoru, kde představila více modelů.

Mezi ikonickými modely z historie, včetně nedávné, je třeba zmínit určitě Swift. Toto auto bylo představeno jako malé městské auto a rychle se stalo oblíbeným díky své agilnosti, úspornosti a spolehlivosti. Ta platí pro všechny modely.

Dalším významným modelem byla Vitara, která jako kompaktní SUV nabídla výkon, pohodlí a terénní schopnosti v tu dobu unikátním spojení.

Zajímavý model z minuty je i Baleno . Šlo o auto vyšší střední třídy, které poskytlo cestujícím větší prostor a komfort. O úspěchu tohoto konceptu svědčí i fakt, že v novodobé nabídce této značky si auto našlo důstojného nástupce.

Přímo ikonickým modelem Suzuki je model Samurai. Jedná se o terénní auto známé svou robustností a schopností zvládat náročné trasy, včetně těch, které jsou určeny pro větší terénní vozidla kategorie off-road. Každý z těchto modelů měl specifické charakteristiky, které uspokojovaly různé segmenty a přispěly ke vzestupu značky.

Aktuální modely? Ignis, nový Swift, Vitara, S-Cross i Across

Suzuki si dnes udržuje své místo díky stálé inovaci a pravidelnému zavádění nových technologií, které odpovídají současným trendům a potřebám. V aktuální nabídce tak mezi hlavní modely značky patří Ignis, nový Swift, Vitara, S-Cross a Across. Každé auto disponuje unikátními vlastnostmi pro různé zákazníky.

Ignis je ideální volbou pro ty, kteří hledají městský vůz s prvky SUV a poskytují vyšší sezení. Nový Swift zase pokračuje v tradici Suzuki poskytovat dynamická a efektivní vozidla do města, která jsou vybavena moderními technologiemi.

Pro dobrodružné řidiče, ale i pro rodiny, které vyžadují víceúčelové vozidlo schopné zvládat různé silniční a mimocestné podmínky, je zde Vitara. Má robustní design a současně i terénní schopnosti. Alternativou k ní je S-Cross , model, který poskytuje větší pohodlí a ještě více technologických vychytávek pro lepší praktičnost.

Nejnovější přírůstek do rodiny Suzuki pak představuje Across. Jedná se o největší model, který disponuje moderní a efektivní plug-in hybridní technologií.

Across kombinuje silný výkon s nízkou spotřebou a emisemi, což z něj činí ideální vůz pro ekologicky zaměřené řidiče. V mnoha testech toto SUV poráží své ostatní konkurenty a to včetně konkurenčních asijských značek.

Zhodnocení značky Suzuki a porovnání jejích výhod a nevýhod

Suzuki si získalo pozornost na globálním automobilovém trhu pro svou schopnost nabízet spolehlivá a především inovativní vozidla. Tato značka je známá zaměřením na nové technologie a to širokým spektrem modelů. Ty vyhovují potřebám různých zákazníků, ať už jde o městská kompaktní auta nebo o robustní SUV .

Tyto faktory umožnily značce získat pevnou pozici na trzích v Evropě, Asii, Americe i v menších regionech. Suzuki investuje také do vývoje ekologických technologií, jako jsou hybridní systémy, které zvyšují palivovou efektivitu a snižují emise.

Navzdory těmto silným stránkám je však třeba počítat i se slabšími stránkami. V některých segmentech trhu může být vnímána jako značka, která nenabízí stejnou úroveň luxusu nebo pokročilých technologií, jako některé prémiové značky. V tomto případě může zákazníkům vadit i mírně vyšší cena oproti konkurenčním autům.

Kromě toho, zatímco Suzuki je silné v Asii a Evropě, na některých klíčových trzích, jako je Severní Amerika, si musí budovat uznání a rozšířit svou síť prodejců a servisů. Toto může být vnímáno jako handicap, ačkoli u nás má zázemí výborné.

Obecně však platí, že pokud hledáte ověřenou značku s renomé spolehlivosti, pak právě Suzuki nebude špatná volba. Právě naopak, může vás překvapit.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku