Nákladní loď Felicity Ace směřovala pod panamskou vlajkou se čtyřmi tisíci aut z německého Emdenu do amerického přístavu Davisville na Rhodes Islandu. Toto 200 metrové plavidlo, o velikosti téměř tří fotbalových hřišť, provozovala japonská společnost Mitsui O.S.K. Lines.
Ze zatím neznámých příčin na lodi 16. února vypukl požár, který se podařilo záchranným složkám dostat pod kontrolu 24. února. Loď se nacházela v Atlantickém oceánu 400 kilometrů od pobřeží portugalských Azorských ostrovů. Posádka se zpočátku snažila oheň vlastními silami uhasit, aby nedošlo k větším škodám, ale bez výraznějšího úspěchu. Všechny 22 členů posádky bylo nakonec úspěšně evakuováno.
Příčina požáru je momentálně neznámá. Zatím se spekuluje o tom, že došlo ke vznícení lithium-iontové baterie vzhledem k tomu, že na lodi se nacházely také elektrické crossovery Volkswagen ID.4. Teorie zatím nebyla potvrzena, ale vznícení takových baterií mohlo požár minimálně zhoršit a prodloužit. Taková auta se hasí hůře a po uhašení je je třeba odizolovat, protože se mohou opětovně vznítit.
Na palubě se nacházelo přesně 3 965 áu t, které byly zničeny požárem, kouřem, sladkou nebo slanou vodou. Mezi nimi se nacházely i luxusnější typy aut. Podle různých mluvčích společnosti bylo na palubě 189 Bentley, 85 Lamborghini, přibližně 1 100 aut Porsche (včetně modelu 718 Spyder, které bylo vyčleněno pro novináře a sběratele Matta Faraha). Zbytek je blíže nespecifikovaný počet aut značky Audi a Volkswagen.
Uhašením požáru incident Felicity Ace nekončí. Záchranný tým, poté co dostal oheň pod kontrolu, nastoupil na palubu a pomocí záchranářské lodi odtáhl plavidlo blíže k ostrovu Faial v souostroví Azory. Vše vypadalo v pořádku, loď vypadala stabilně, bez kouře a nebyly zpozorovány žádné úniky ropy a paliva do moře. Při odtahování do přístavu však došlo ke změně počasí a začala bouře s příliš silným větrem. Loď následně ztratila stabilitu, rozhoupala se a převrátila na pravý bok, což způsobilo její potopení. Momentálně existují obavy, že by mohlo dojít ke znečištění Atlantského oceánu, protože Felicity Ace vezla 2 200 tun paliva a 2 200 tun ropy . Pojďme se dále podívat, jaké ekonomické škody to bude mít pro Volkswagen.
Momentálně nejsou jisté všechny ekonomické dopady tohoto incidentu. Volkswagen se zatím vyjadřuje velmi zdrženlivě. Škody zkusila vypočítat společnost pro modelaci rizik Russell Group. Na palubě byla auta v hodnotě přibližně 401 milionů USD (365 milionů eur) , celková částka zboží byla vyčíslena na 438 milionů USD (398,71 milionu eur). Experti ze společnosti Russel Group počítají s tím, že vozidla byla pojištěna. Přesto vznikla Volkswagenu pravděpodobně škoda nejméně 155 milionů USD (138,19 milionu eur) . Zatím jde jen o dohady a přesné škody budou vyčísleny časem. Je pravděpodobné, že částka se může vyšplhat ještě výše, což by bylo po pandemických odstávkách, čipové krizi a probíhající válce na Ukrajině další velkou ztrátou pro německý koncern Volkswagen group.
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 30.10.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 02.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024