expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA  

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme  

aby balík došel v pořádku


Volkswagen Passat recenze: historie, modely, CC a výbava


05.02.2025
 | 
6 min. čtení.

Kdyby auta měla rodokmeny, Passat by byl ten starý dobrý pán, který už toho zažil hodně, ale stále drží krok s dobou. Od svého debutu se stal jedním z nejoblíbenějších modelů, ať už jako rodinné auto, firemní limuzína nebo spolehlivá volba na dlouhé trasy. Jak tento německý etalon elegance vznikl, jaká je jeho historie a co nabízí?

První Passat B1, generace B2, model B3 a jejich historie

První Volkswagen Passat , označený jako B1, debutoval v roce 1973. Cílem bylo přinést moderní auta s předním pohonem, přičemž konstrukčně bylo postaveno na platformě Audi 80 a na tu dobu přinesl přední pohon, což bylo netradiční řešení.

Benzínové motory byly čtyřválcové s objemem 1,3 až 1,6 litru, později přibyly i dieselové verze. Pohonná jednotka byla uložena podélně a kombinovaná se čtyř- nebo pětistupňovou manuální, případně třístupňovou automatickou převodovkou. Karoserie nabízela verze sedan i kombi, které byly navrženy Giorgettem Giugiarem.

V roce 1975 prošel Passat mírným faceliftem, ale vyráběl se až do roku 1981. Tehdy ho nahradila druhá generace B2, která byla delší a měla větší interiér.

Opět využívala platformu Audi s podélně uloženým motorem a nabídka motorizací se rozšířila od 1.3-litrového benzínu až po pětiválcový 2.2-litrový agregát. Zatímco tato generace byla evolucí, Passat B3 z roku 1988 přinesl již revoluci.

Volkswagen se odklonil od Audi a využil vlastní konstrukci s příčně uloženým motorem. Design byl průlomový bez tradiční přední masky, ale s aerodynamickou karoserií. Motory zahrnovaly benzínové agregáty, včetně 2.8 VR6 s pohonem Syncro, ale i dieselové verze, včetně turbodieselu. Auto mělo kotoučové brzdy na všech kolech.

Generace B4, B5, B6 a B7, výbava, motory a verze karoserie

Passat B4, který debutoval v roce 1993, byl modernizací B3. Přinesl zpět klasickou masku chladiče a bezpečnostní prvky jako airbagy a ABS byly již standardem. Karoserie byla ve verzích sedan a kombi, nabídka motorů zahrnovala úsporné 1.6D a 1.9 TDI, jakož i výkonnější benzínové verze, včetně motoru 2.9 VR6.

Dalším byl Passat B5 představený v roce 1996. Dostal novou platformu z Audi A4, což znamenalo návrat k podélně uloženým motorům a možnost pohonu 4Motion.

Design byl uhlazenější, interiér luxusnější a jízdní vlastnosti lepší. Benzínové motory začínaly na objemu 1.6 litru, ale populární se stal turbodiesel 1.9 TDI. Facelift B5.5 z roku 2000 přinesl nová světla a motor s výkonem až 2.5 V6 TDI.

Passat B6 Od roku 2005 byl již postaven na platformě PQ46 s příčně uloženými motory, což zlepšilo vnitřní prostor. Design byl aerodynamičtější, přibylo DSG, adaptivní tempomat a další moderní prvky. Benzínové motory začínaly na 1.4 TSI a vrcholily 3.6 V6 4Motion, naftové 1.9 a 2.0 TDI zůstaly nadále žádané pro lepší spotřebu.

B7 z roku 2010 byl faceliftem B6 s zesílenou karoserií a lepší bezpečností. Benzínové motory od 1.4 TSI po 3.6 VR6 a dieselové agregáty 1.6 a 2.0 TDI nabízely výkon i dobrou spotřebu, ve výbavě nechyběly bi-xenonové světlomety či parkovací asistent.

Nejnovější generace B8 od roku 2014 a co všechno nabízí

Poslední Passat B8 dorazil v roce 2014. Využívá modulární platformu MQB, díky níž je lehčí i pevnější. Hmotnost oproti B7 klesla až o 85 kg, což zlepšilo dynamiku jízdy i spotřebu. Design je ostřejší, širší přední maska a LED světla přinesly prémiový vzhled a karoserie prošla aerodynamickou optimalizací.

Interiér prošel modernizací, přinesl digitální přístrojový panel Active Info Display, dotykový infotainment s Apple CarPlay a množství asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu, nouzového brzdění a rozpoznávání značek.

Motorová nabídka zahrnuje benzínové motory od 1.4 TSI až po 2.0 TSI a naftové verze 1.6 a 2.0 TDI, které zaujmou úsporností a vysokým točivým momentem. Pro ekologicky zaměřené řidiče představila automobilka i speciální plug-in hybrid Passat GTE s výkonem 218 koní a elektrickým dojezdem do 50 km.

Karosářské verze zůstaly u sedanu a praktického kombi Variant, přičemž v roce 2019 prošel Passat B8 faceliftem. Ten přinesl nová LED světla a vylepšené asistenční systémy včetně Travel Assist, který umožňuje částečně autonomní jízdu.

Passat B8 se tak stal jedním z nejvyspělejších modelů střední třídy s dokonalým spojením komfortu, výkonu, moderních technologií a osvědčené značky.

Speciál se sportovním srdcem? Passat CC a model CC

V roce 2008 Volkswagen představil Passat CC , sportovnější verzi klasického Passatu B6. Označení CC znamenalo Comfort Coupé , což odkazovalo na stylovější karoserii s nižší linií střechy, bezrámovými dveřmi a dynamičtějším profilem.

Navzdory kupé designu zůstalo vozidlo praktickým čtyřdveřovým sedanem s luxusnějším interiérem, kde nechyběly kvalitní materiály či sportovnější sedadla.

Pod kapotou nabízel širokou škálu motorů od 1.8 a 2.0 TSI až po naftové 2.0 TDI. Pro nadšence sportovní jízdy byl k dispozici i 3.6-litrový VR6 o výkonu 300 koní, pohonem 4Motion a DSG převodovkou, díky čemuž poskytoval výjimečnou dynamiku. CC se odlišoval i vylepšeným podvozkem a tužším řízením.

V roce 2012 prošel model CC výrazným faceliftem, přičemž Volkswagen odstranil označení Passat a prezentoval ho jako samostatný model CC. Modernizace přinesla ostřejší design s novou přední maskou, LED světly a vylepšeným interiérem.

Výroba skončila v roce 2017, kdy ho nahradil Volkswagen Arteon Ten posunul koncept luxusního fastbacku na novou úroveň. Všeobecně platilo a platí dodnes, že Passat je auto, které umí chytit za srdce i rozum. V případě verzí CC o to víc, jelikož oproti standardnímu modelu přinesly více stylu, sportovního ducha a prémiovosti.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku