Po splnění jedné ze dvou podmínek je třeba váš olej vyměnit; buď překročíte určitý počet kilometrů nebo určitý počet měsíců. Proto nesledování najetých kilometrů od vaší poslední výměny oleje může vést k problémům . Olej tak můžete měnit příliš brzy nebo pozdě; ani v jednom případě to není dobré.
I když si jej necháte vyměnit v servisu, může se stát, že zapomenou označit ujeté kilometry, při kterých jste si nechali vyměnit olej. Proto je důležité dát si pozor a nezapomenout si zaznačit počet najetých kilometrů při každé výměně oleje.
Používání nesprávného oleje je jednou z nejčastějších chyb při výměně oleje. Viskozita musí být správná pro danou sezónu a dokonce i použití syntetického nebo konvenčního oleje v nesprávném motoru mu může ublížit. Proto je zapotřebí správný olej, aby mohl správně závodit motorem a promazat všechny důležité části. Pokud použijete příliš hustý olej, bude mít mnohem větší potíže s mazáním, což může motor v konečném důsledku vážně poškodit.
Častou chybou při výměně motorového oleje svépomocí je nesprávné nasazení filtru. Olejový filtr udržuje olej čistý a je třeba jej vyměnit při každé výměně oleje . Kromě nesprávného nasazení olejového filtru můžete nainstalovat i nesprávný typ. To, že jej tam namontujete, ještě neznamená, že má správnou velikost. Pokud nemá správnou velikost, může z něj unikat olej nebo jej nedokáže filtrovat správně; oba způsobí nebezpečí pro váš motor.
Všeobecným pravidlem při výměně olejového filtru je, když jej dotáhnete rukou, vyjměte olejový klíč a dotáhněte jej o čtvrtinu otáčky. Tímto způsobem se ujistíte, že není příliš utažen. Nadměrné dotažení olejového filtru může buď poškodit závit, nebo zlomit O-koužek.
Pokud je O-kroužek zlomený, filtr nebude správně utěsněn a to může způsobit případný únik oleje.
O-kroužek je třeba vyměnit spolu s olejovým filtrem. Když si kupujete olejový filtr, dostanete jej s novým o-kroužkem, který se nachází na vrchu filtru a poskytuje těsnění. Tento O-kroužek se poměrně rychle opotřebovává a rozbije se, proto je třeba jej pravidelně vyměňovat spolu s filtrační vložkou.
Při výměně O-kroužku musíte provést několik kroků. Tím prvním je namočit O-kroužek trochou oleje před dotažením filtru. Toto mazání pomáhá O-kroužku přežít počáteční točivý moment z dotažení olejového filtru. Také když vybíráte starý olejový filtr, ujistěte se, že jste odstranili i starý O-kroužek.
Pokud ne, původní O-kroužek vyfoukne a po nastartování motoru rozbije těsnění, což způsobí netěsnost/zablokování motoru.
Toto je další častá chyba, která se může stát, pokud nedáváte pozor. Po vypuštění oleje a výměně filtru je třeba doplnit nový olej. Pokud olej naplníte nedostatečně, naruší to hydraulický tlak a mazání částí ve vozidle. Může to způsobit přílišné tření vnitřních součástí motoru.
Přeplnění oleje je rovněž špatné a může způsobit pěnění motorového oleje a snížení hydraulického tlaku. Před výměnou si proto nehrajte na superhrdinu a přečtěte si návod k obsluze, abyste zjistili, kolik litrů oleje jde do vašeho motoru.
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 08.11.2024