expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin 

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA 

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme 

aby balík došel v pořádku


Vyhněte se těmto 5 chybám při výměně oleje




Nesledujete počet najetých kilometrů

Po splnění jedné ze dvou podmínek je třeba váš olej vyměnit; buď překročíte určitý počet kilometrů nebo určitý počet měsíců. Proto nesledování najetých kilometrů od vaší poslední výměny oleje může vést k problémům . Olej tak můžete měnit příliš brzy nebo pozdě; ani v jednom případě to není dobré.

I když si jej necháte vyměnit v servisu, může se stát, že zapomenou označit ujeté kilometry, při kterých jste si nechali vyměnit olej. Proto je důležité dát si pozor a nezapomenout si zaznačit počet najetých kilometrů při každé výměně oleje.

Používání nesprávného oleje

Používání nesprávného oleje je jednou z nejčastějších chyb při výměně oleje. Viskozita musí být správná pro danou sezónu a dokonce i použití syntetického nebo konvenčního oleje v nesprávném motoru mu může ublížit. Proto je zapotřebí správný olej, aby mohl správně závodit motorem a promazat všechny důležité části. Pokud použijete příliš hustý olej, bude mít mnohem větší potíže s mazáním, což může motor v konečném důsledku vážně poškodit.

Nesprávné nasazení olejového filtru

Častou chybou při výměně motorového oleje svépomocí je nesprávné nasazení filtru. Olejový filtr udržuje olej čistý a je třeba jej vyměnit při každé výměně oleje . Kromě nesprávného nasazení olejového filtru můžete nainstalovat i nesprávný typ. To, že jej tam namontujete, ještě neznamená, že má správnou velikost. Pokud nemá správnou velikost, může z něj unikat olej nebo jej nedokáže filtrovat správně; oba způsobí nebezpečí pro váš motor.

Všeobecným pravidlem při výměně olejového filtru je, když jej dotáhnete rukou, vyjměte olejový klíč a dotáhněte jej o čtvrtinu otáčky. Tímto způsobem se ujistíte, že není příliš utažen. Nadměrné dotažení olejového filtru může buď poškodit závit, nebo zlomit O-koužek.

Pokud je O-kroužek zlomený, filtr nebude správně utěsněn a to může způsobit případný únik oleje.

Nevyměněný O-kroužek olejového filtru

O-kroužek je třeba vyměnit spolu s olejovým filtrem. Když si kupujete olejový filtr, dostanete jej s novým o-kroužkem, který se nachází na vrchu filtru a poskytuje těsnění. Tento O-kroužek se poměrně rychle opotřebovává a rozbije se, proto je třeba jej pravidelně vyměňovat spolu s filtrační vložkou.

Při výměně O-kroužku musíte provést několik kroků. Tím prvním je namočit O-kroužek trochou oleje před dotažením filtru. Toto mazání pomáhá O-kroužku přežít počáteční točivý moment z dotažení olejového filtru. Také když vybíráte starý olejový filtr, ujistěte se, že jste odstranili i starý O-kroužek.

Pokud ne, původní O-kroužek vyfoukne a po nastartování motoru rozbije těsnění, což způsobí netěsnost/zablokování motoru.

Nadměrné / nedostatečné doplnění motorového oleje

Toto je další častá chyba, která se může stát, pokud nedáváte pozor. Po vypuštění oleje a výměně filtru je třeba doplnit nový olej. Pokud olej naplníte nedostatečně, naruší to hydraulický tlak a mazání částí ve vozidle. Může to způsobit přílišné tření vnitřních součástí motoru.

Přeplnění oleje je rovněž špatné a může způsobit pěnění motorového oleje a snížení hydraulického tlaku. Před výměnou si proto nehrajte na superhrdinu a přečtěte si návod k obsluze, abyste zjistili, kolik litrů oleje jde do vašeho motoru.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku