Výkonový stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od “1? výše). V současnosti se používají následující výkonnostní třídy ACEA:
BENZÍNOVÉ MOTORY
ACEA A1 – základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzinové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin, tvorbou kalů a opotřebováním a odolností vůči oxidaci při vysokých teplotách. Zaměřeno na maximální ekonomické využití paliva – min. 2.5% v porovnání s motorovými oleji 15W-40. Standardní motorový olej, normální intervaly výměny motorového oleje. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s
ACEA A2 – standardní motorové oleje pro moderní benzinové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin, tvorbou kalů a opotřebováním a odolností vůči oxidaci při vysokých teplotách. Zaměřeno na maximální ekonomické využití paliva, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost. Standardní motorový olej, normální intervaly výměny motorového oleje. HTHS >3,5 mPa.s
ACEA A3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzinové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin, tvorbou kalů a opotřebováním a odolností vůči oxidaci při vysokých teplotách. Zaměřeno na maximální ekonomické využití paliva, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost, odolnost vůči oxidaci při vysokých teplotách vyšší než při A1 a A2. Motorový olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužených výměnných intervalů motorového oleje. HTHS >3,5 mPa.s
ACEA A5 – motorové oleje pro benzinové motory s přímým vstřikováním, se sníženou viskozitou HTHS 2,9 – 3,5 mPa.sMotorové oleje se snížením třením, s vysokou výkonovou úrovní as prodlouženým intervalem výměny motorového oleje.
NAFTOVÉ MOTORY (bez DPF)
ACEA B1 – základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních vozidelMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin a vaček proti opotřebení, dobré rozptylování sazí, maximální ekonomické využití paliva, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost. Standardní motorový olej, normální intervaly výměny motorového oleje. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s
ACEA B2 – standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních vozidelMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin a vaček proti opotřebení, dobré rozptylování sazí, maximální ekonomické využití paliva, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost. Standardní motorový olej, normální intervaly výměny motorového oleje. HTHS >3,5 mPa.s
ACEA B3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních vozidelMotorové oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou usazenin a vaček proti opotřebení, dobré rozptylování sazí, maximální ekonomické využití paliva, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskoz a rozptylování sazí. Motorový olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužených výměnných intervalů motorového oleje. HTHS >3,5 mPa.s
ACEA B4 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikováním palivaMotorové oleje jako B3+ lze použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním. HTHS >3,5 mPa.s
ACEA B5 – motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní as prodlouženým intervalem výměny oleje pro všechny typy naftových motorů osobních automobilůMotorové oleje jako B4 s rozdílem snížené viskozity HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s
NAFTOVÉ MOTORY (s DPF)
ACEA C1 – motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s velmi nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. FORD)Stabilní motorový olej, kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné benzinové a dieselové motory osobních a lehkých nákladních aut se systémem ) a TWC (katalyzátor), které vyžadují nízkoviskózní motorové oleje se sníženým obsahem SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popel, síra, fosfor) a HTHS vyšší než 2,9 mPa.s.Tyto motorové oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s
ACEA C2 – motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. PSA)Stabilní motorový olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné benzinové a dieselové motory osobních a lehkých nákladních aut se systémem DPF Diesel TWC (katalyzátor), které vyžadují nízkoviskózní motorové oleje, kde HTHS je vyšší než 2,9 mPa.s.Tyto motorové oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s
ACEA C3 – motorové oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (Renault, Hyundai, MB …)Stabilní motorový olej, kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémem DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst).Tyto motorové oleje systémů.
ACEA C4 -motorové oleje určené pro použití ve vysoce výkonných benzinových a naftových motorech osobních a lehce užitkových automobilů vybavených filtry pevných částic (DPF), požadujícími nízký obsah síry, fosforu a sulfátového popela s minimální viskozitou HTHS 3,5 m. Tyto oleje zvýší životnost DPF a TWC (katalyzátor).
NAFTOVÉ MOTORY PRO NÁKLADNÍ VOZIDLA
ACEA E1 – Neplatné od 3/2000
ACEA E2 – standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilůMotorové oleje pro všeobecné použití pro nepřeplňované a přeplňované dieselové motory těžkých nákladních vozidel se standardními výměnnými intervaly motorového oleje. HTHS >= 3,5 mPa.s
ACEA E3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměny motorového olejeLepší ochrana proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost. Motorové oleje pro vysokou zátěž, HTHS >= 3,5 mPa.s
ACEA E4 – motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny motorového olejeMotorové oleje pro vysoce zatížené dieselové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Významné prodloužení výměnných intervalů motorového oleje. Motorové oleje vhodné pro motory bez BDF a také pro motory s EGR a motory vybavené systémem SCR NOx.. HTHS >= 3,5 mPa.s
ACEA E5 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené zejména pro naftové motory nákladních automobilů splňující normy EURO 2 a EURO 3 spolu s možností prodloužení intervalu výměny motorového oleje (komplex testů ACEA a API) Motorový olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužených výměnných intervalů. HTHS >= 3,5 mPa.s
ACEA E6 – motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro extrémně prodloužené intervaly výměny motorového oleje s kontrolou obsahu sulfátového popela, síry a fosforuMotorové oleje pro vysoce zatížené dieselové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Významné prodloužení výměnných intervalů motorového oleje. Motorové oleje vhodné pro motory vybavené systémem EGR, DPF, nebo i bez DPF a pro motory se systémem SCR NOx. Jsou zvláště doporučeny pro motory s DPF a jsou konstruovány pro paliva s nízkým obsahem síry (max. 50ppm). HTHS >= 3,5 mPa.s
ACEA E7 - motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměny motorového oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforuMotorové oleje pro vysoce zatížené dieselové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Vhodné pro prodloužené výměnné intervaly motorového oleje. Motorové oleje vhodné pro motory bez DPF a jiné motory se systémem EGR a SCR NOx. HTHS >= 3,5 mPa.s
zakoupené na runder.cz 24.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 19.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 25.11.2024
zakoupené na runder.cz 24.11.2024