Mopar ATF+4 je kapalina pro automatické převodovky OEM produkt od Fiat Chrysler Automobiles (dříve Chrysler Group) pro širokou škálu automatických převodovek ve vozidlech pod koncernovými značkami Chrysler, Jeep, Dodge a RAM. Mopar ATF+4 je charakteristický svými vysoce kvalitními základovými oleji v kombinaci s velmi vysokým viskozitním indexem (VHVI) a jedinečným balíčkem aditiv. Pokud jste uživatelem nebo vlastníkem vozidla a oceňujete používání produktů značky Mopar pro svůj vůz, pak je Mopar ATF+4 tím pravým olejem do automatické převodovky pro váš vůz!
Široká škála aplikací, včetně automatických převodovek
Vhodné pro mnoho vozů Chrysler, Jeep, Dodge – až na výjimky!
Kromě mnoha jiných modelů vozidel je Mopar ATF+4 k dispozici také ve 4 až 6-stupňových automatických převodovkách, jakož i ve starších 3-rychlostních převodovkách s měničem v modelech Chrysler:
Kromě velkého počtu vozů Dodge těchto modelů:
Modely Jeep také
Převodový olej ATF+4.
Mopar ATF+4 je nástupcem předchozích produktů ATF+, ATF+2 a ATF+3 , které již nejsou dostupné jako OEM produkt, protože kapalina pro automatickou převodovku ATF+4 je plně zpětně kompatibilní.
Po počátečním úsilí ze 40. let 20. století vývojové práce hlavních výrobců automobilů na kapalině pro automatickou převodovku v 80. letech neustále nabíraly na intenzitě. Kromě produktů značek Ford, GM a Toyota představil Chrysler kapalinu pro automatickou převodovku „ATF+“ se specifikací Chrysler MS-7176. V souladu s rychlým technickým vývojem po „ATF+“ v letech 1993 a 1997 rychle následovaly specifikace Chrysler MS-7176D a Chrysler MS-7176E, které byly zavedeny jako „ATF+2“ a „ATF+3“ kapaliny pro automatické převodovky. . Významné pro tyto dva další vývojové trendy původního ATF+ bylo zlepšení smykové stability těchto olejů, tedy minimalizace ztráty viskozity se zvyšujícím se tepelným zatížením.
Technický dokument SAE 982674 ukazuje následující smykové ztráty z 20-hodinového smykového testu KRL:
Pro přímé srovnání test poskytuje i výsledky pro srovnatelné specifikace GM Dexron III a Ford Mercon V:
Obrovské zlepšení smykové stability z ATF+2 na ATF+3 lze připsat použití tehdy nového základového oleje skupiny II , jakož i smykově stabilní zlepšovač indexu viskozity vyvinutý společností Lubrizol (ve zkratce VI zlepšovač).
Další vylepšení dosáhl olej ATF+4 se specifikací Chrysler MS-9602 , který se od roku 1998 plnil z výroby do automatických převodovek. Použitím základního oleje Texaco skupiny III a vylepšeného přípravku na zlepšení indexu viskozity od Lubrizol Corporation má olej pro automatickou převodovku ATF+4 ztrátu ve smyku pouhých 10 %.
Kromě dalšího zlepšení smykové stability se vývoj kapaliny ATF+4 zaměřil také na zlepšení oleje pro automatickou převodovku ATF+3 z hlediska jeho životnosti. Zejména „Test proti otřesům“ uvedený v technickém dokumentu SAE 982674, který zkoumá chování oleje pro automatickou převodovku v závislosti na najetých kilometrech z hlediska jeho potenciálu způsobovat trhání při provozu převodovky, zde vykazuje významná zlepšení:
Počet hodnocení 0
Zeptejte se nás ohledně produktu: MOPAR ATF+4 převodový olej 5L
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 19.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 15.11.2024