Motul 8100 ECO-LITE 5W-30 je 100% syntetické mazivo na bázi esterů. Olej šetřící palivo speciálně vyvinutý pro současné benzinové motory s atmosférickým nebo přeplňovaným turbodmychadlem, nepřímé nebo přímé vstřikování, navržený tak, aby používal motorový olej s nízkým třením a nízkou viskozitou HTHS (High Temperature High Shear) (≥ 2,9 mPa.s).
Vhodné pro moderní benzinové motory vyžadující viskozitu 30 a mazivo šetřící palivo (normy API SP-RC, API SP a/nebo ILSAC GF-6a).
Maziva podle API SN poskytují
Stupeň viskozity SAE 5W-30 minimalizuje hydrodynamické tření maziva, umožňující šetření paliva, zvláště pokud je olej studený. Zlepšuje průtok oleje při nastartování, urychluje zvyšování tlaku oleje, zvyšování otáček a zajišťuje rychlejší dosažení provozní teploty. Tento typ oleje je šetrný k životnímu prostředí, umožňuje snížit spotřebu paliva, a proto minimalizuje emise skleníkových plynů (CO 2).
Schválen GM-dexos1TM GEN2 pro všechny nové benzinové motory GM, které vyžadují toto schválení: BUICK, CADILLAC, CHEVROLET, GM, GMC, OPEL a VAUXHALL.
Kompatibilní s katalyzátory.
Tento typ oleje může být nevhodný pro použití v některých motorech. V případě pochybností si přečtěte návod k obsluze.
Standard API SP je plně zpětně kompatibilní se standardem API SN a všemi předchozími standardy API. Specifikace API SP-RC „šetřící zdroje“ je ještě náročnější na požadavky na úsporu energie. Kromě toho, že je standard API SP ve srovnání s API SN a API SN Plus zpětně kompatibilní, poskytuje vyšší výkon a především dodává ochranu před LSPI pro benzinové motory s přeplňováním a přímým vstřikováním.
Na základě specifikace API SP je norma ILSAC GF-6a pro maziva třídy 20 s viskozitou ještě přísnější, zejména pokud jde o výhody z hlediska úspory paliva. Posilují se požadavky na stranu mazadla s nízkou viskozitou „Fuel Economy“, ale i prodloužené výměnné intervaly, čistota pístů/kroužků, kompatibilita těsnění a snížený obsah fosforu pro kompatibilitu systémů dodatečné úpravy. Specifikace ILSAC GF-6a zajišťuje dokonalou ochranu motoru při použití benzínu s obsahem až 85% etanolu (E85).
Standard GM dexos1TM je vhodný pro celou řadu benzinových motorů GM od modelového roku 2011 a vyžaduje schválené mazivo dexos1 (kromě servisní náplně v Evropě). Specifikace GM dexos1TM je určen k použití s benzinovými motory a nahrazuje GM-LL-A-025, GM 6094M a GM 4718M. GM dexos1TM je také zpětně kompatibilní s benzinovými vozy GM před rokem 2011.
Norma GM dexos1TM kombinuje velmi přísné požadavky mezinárodních norem, jako jsou API, ACEA a ILSAC, spolu se specifickými požadavky GM na prokázání výhod úspory paliva a trvanlivosti motoru.
Společnost GM vyvinula svůj standard dexos1TM , aby oleje poskytovaly vysokou tepelnou stabilitu a zajišťovaly vynikající odolnost při vysokých teplotách, aby se předešlo černému kalu a zvýšení viskozity, které mohou vytvářet saze pocházející ze zbytků hoření.
Přeplňované benzinové motory s přímým vstřikováním mají určité riziko sporadických jevů před vznícením ve spalovacích komorách. Tento typ sporadického abnormálního spalování připomíná kovový hluk ze spalovacích komor a někdy je spojen s krátkou ztrátou energie. Tento jev zvaný LSPI pro nízké otáčky před zapalováním nebo také Rumble vytváří ve spalovací komoře velmi vysoké tlakové špičky, které mohou vést k poškození pístu a v konečném důsledku ke zničení motoru. Pro své benzinové motory zmenšené velikosti nejnovější generace, které jsou vybaveny systémy přímého vstřikování a turbodmychadly, vyvinula společnost GM normu dexos1TM GEN2 pro motorová maziva s cílem zaručit dokonalou integritu těchto benzinových motorů, které čelí riziku těchto abnormálních spalování.
Stejně standard API SP nyní plně pokrývá tento požadavek LSPI, aby dokonale chránil benzinové motory s přeplňovaným turbodmychadlem a přímým vstřikováním.
Někteří výrobci OEM vyžadují pro své nejnovější benzinové motory mazivo API SP-RC, API SP, API SN, SN-RC, SN Plus a ILSAC GF-6a nebo GF-5, aby byl zaručen maximální výkon a trvanlivost. Specifikace CHRYSLER MS-6395 (úroveň GF-4), FORD WSS M2C 929-A (úroveň GF-4), FORD M2C 946-A (úroveň GF-5) a FORD WSS M2C 946-B1 (GF-5, SN - RC a SN Plus úrovně) odrážejí tyto druhy požadavků.
V rámci skupiny FCA (Fiat Chrysler Automobiles) specifikace FIAT 9.55535-CR1 odráží tuto specifikaci CHYSLER MS-6395 ve Fiatu.
Počet hodnocení 0
Zeptejte se nás ohledně produktu: MOTUL 8100 5W-30 ECO-LITE 4L
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 14.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024